עד כה במדריכים שנכתבו למדנו איך לשפר את אתרכם ואתכם מבחינת התוכן ומבחינת אפשרויות הקידום במנועי חיפוש. מעבר לקידום במנועי חיפוש, צריך לדאוג להביא גולשים לאתר גם בדרכים אחרות.

אם כן, במידה ויש לנו קידום מצויין בגוגל ומנועי חיפוש אחרים, למה צריך לשווק את אתרנו בדרכים נוספות?

שיווק אתרים שונה מקידום אתרים, מאחר ובקידום אנחנו דואגים למיקומו הבולט יותר (והטבעי ביותר) עבור האתר שלנו במנועי חיפוש, ובגוגל בפרט – אך לא מודעים לכמות הגולשים שנקבל מהם (באופן סטטיסטי). בשיווק אתרים אנו מתעסקים עם נתונים מדויקים יותר, ולפעמים אפילו משלמים יותר על כך – אך זוהי אם כך הדרך הבטוחה ביותר לקבל קונים.

ניתן למשל, כחלק משיווק האתר, להרשם למערכות המספקות החלפת באנרים, ובמידה ואתם מחזיקים אתרים רוויי תכנים, הבאנרים יראו מתאימים והוגנים, ולא יפריעו לנושא האתר (אפשר להתייחס לכך כשיטת שיווק, ליצור אתר המוצג כאתר תוכן ענייני, אך למעשה מטרתו העיקרית היא מכירה).

דרך נוספת לאתרים הבנויים באותו סגנון, היא להרשם לתחרות אתרים – שם גם לא תמיד חובה להציב באנר, ולרוב מספיק קישור להצבעה לאתר בתחרות (וכך גם לא חובה שהאתר יראה כאתר תוכן).

כמו כן, האתרים הללו, המספקים פרסום ברחבי הרשת באתרים רבים, מסוגלים לספק עבורכם פרסום בתשלום – במחירים נמוכים מאוד. נכון, זה אומנם עולה כסף, אבל לא כסף רב!

דרך נוספת היא להרשם לאתרי רשתות שותפים למיניהם, אשר יספקו עבורכם רשימת שותפים רבה שישמחו לעזור לכם למכור את המוצרים שבאתרכם בתמורה לאחוזים מהרווחים, או עבור כל ליד (פניה של לקוח אליכם). התשלום עבור זה הוא גבוה מעט יותר, אך הוא בטוח בהרבה מבחינת מציאת לקוחות פוטנציאלים שקונים.

בשיווק אתרכם – אל תתעלמו מ-PPC (או: Pay Per Click) – גם בגוגל בגם במנועי חיפוש ופורטלים אחרים כמו וואלה, תפוז, נענע וכיוצ"ב – השירות של תשלום לכל לחיצה הוא מצויין, ממוקד, ובעיקר – משיג את המטרות (=הלקוחות).

כמו כן, נסו לאתר פורטלים או קהילות פורומים אשר דנות בנושאים הקשורים לעסקיכם, ואל תחששו לפרסם את אתרכם בהם בתשלום (באמצעות באנרים מושכים במיוחד).

אל תשכחו שכאשר אתם מבצעים פרסום באמצעות באנרים – מה שיקבע את כמות הכניסות אליכם הוא בעיקר הבאנר שאתם מציבים באתרים אחרים, לכן – אל תחסכו בבאנר שנראה טוב.

למעשה – אחוז ההקלקות על באנרים ברשת נע בין 1%-5%, כאשר הפרמטרים שיקבעו את אחוז ההקלקות עבורכם הוא המיקוד (עד כמה הבאנר שלכם מופיע עבור קהל היעד המתאים), והמשיכה (עד כמה הבאנר מושך את העין). במידה ובמקרה שלכם – שני הפרמטרים נופלים, לא תגיעו גם ל-1% של הקלקות, אך במקרה ההפוך תוכלו להשיג נניח 4% הקלקות במחיר זול בהרבה מהמחיר שהייתם משלמים עליו במידה והייתם רוכשים פרסום לפי הקלקות (במקום לפי חשיפות).

לסיכום: לשיווק אתרים דרכים רבות, הדרך הזולה ביותר (בחינם) היא החלפת באנרים, הדרך הזלה ביותר אחריה היא תשלום לפי חשיפות, לאחר מכן תשלום לפי הקלקות במנועי חיפוש ובמערכות מודעות טקסט, והדרך היקרה ביותר היא תשלום על הקלקות מבאנרים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here