גמילה מסמים קשים
קרדיט:קנבה

התמכרות לסמים מהווה דבר לא פשוט. ההתמכרות גורמת לאדם לצורך כפייתי בסם והשתוקקות שהוא איננו מצליח לשלוט עליה, על אף שהוא בהחלט מבין כי לצריכת הסם עלולות להיות השלכות הרסניות ביותר על גופו ונפשו. גמילה מסמים קשים איננה דבר פשוט, אך אין ספק כי היא נדרשת ביותר במקרה של התמכרות. במקרה שבו מדובר על התמכרות לסמים קשים, חשוב מאוד לבחור במרכז גמילה אשר ידוע כמומחה בתחום הגמילה מהסמים הקשים וזאת בכדי שתהליך הגמילה יהיה יעיל ויאפשר לאדם להצליח לשוב לחיי השגרה התקינים שלו מבלי לחזור לסם.

גמילה מסמים קשים- מה חשוב לדעת?

מחקר הנוגע לתחום ההתמכרות הוכיח כי בכדי להתגבר על התמכרות לסמים, חשוב מאוד לפעול בהתאם לעקרונות שונים. ראשית כל, אדם אשר עובר תהליך גמילה מסמים קשים יהיה זקוק לתוכנית גמילה אישית אשר תותאם בהתאם למצבו הספציפי. שנית, הוא חייב להבין כי בתוכנית הגמילה עליו לשתף פעולה עד כמה שניתן וזאת בכדי שהתוכנית תצלח, כמובן שתוכנית גמילה מוצלחת חייבת לשים דגש על היבטי טיפול שונים. לרבות: התמודדות עם גמילה גופנית מהסם, תמיכה נפשית וליווי מקצועי על מנת שהאדם לא ישוב להתמכרות, ועוד. חשוב מאוד שתוכנית גמילה מסמים קשים תציע לאדם מספיק זמן בכדי להתאושש מההתמכרות שלו וכן, חשוב להעריך ולשנות את תוכנית הגמילה כל הזמן וזאת בהתאם למצבו של האדם. כלומר, גם כאשר בונים תוכנית טיפולית, יש צורך להיות עם יד על הדופק ולשנות את התוכנית בכל מקרה שבו היא לא מתאימה לאדם או לא משיגה את מטרותיה.

כיצד בוחרים מרכז גמילה?

מכיוון שתהליך גמילה מסמים קשים איננו פשוט כלל, הרי שחשוב ביותר לבחור לעבור אותו במרכז גמילה אשר ידוע כמומלץ בתחום זה. המטרה היא שהאדם יקבל את מעטפת הטיפולים המלאה הנדרשת לצורך גמילה מסמים קשים, ליווי מקצועי שוטף ועוד. על כן, יש לבדוק טרם בוחרים במרכז גמילה כי מדובר על מרכז גמילה מומלץ ובעל מוניטין וכי לא מעט אנשים שנגמלו במקום מעידים על כך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here