credit: pixabay

על אף שאין שני מטופלים הזהים זה לזה, טיפול במסגרת מוסד גמילה מאלכוהול לרוב יהיה הפתרון האולטימטיבי שיטיב עם מרבית המטופלים. רוב המכורים ינועו על מסלול קבוע המתחיל בתקופת הגמילה, ממשיך בתוכנית טיפול רב תחומית וקבוצתית, ובמובנים רבים ימשיכו כך לכל אורך כל חייהם. במרכז הגמילה השיקומי רוח בכפר, מקצועיות הצוות הטיפולי, ההתאמה האישית והיכולת להעניק ליווי מקיף למטופל ולמשפחתו, יקבעו במידה רבה אך הצלחת התהליך. ריכזנו עבורך כאן כמה מההיבטים המרכזיים בתוכנית הטיפול.

מוסד גמילה מאלכוהול – מה תהליך הקבלה?

כל תהליך גמילה מתחיל בראש והראשונה באבחון מקיף של המטופל ובראיון קבלה. כדי להבטיח שהטיפול אכן יהיה יעיל, האדם המכור חייב להגיע עם כוונה אמיתית להתמיד בטיפול ולהתמודד עם מצבו. לעתים קרובות, ההכחשה עשויה להיות דומיננטית מאוד ורבים מהמכורים לא יודו כי קיימת בעיה, ולא פעם נאלצים המתמודדים עם התמכרות לאלכוהול לעבור טלטלה ניכרת כדי להבין כי איבדו את השליטה על חייהם. על אף השבר הגדול, ההכרה בבעיה היא התנאי החשוב ביותר להצלחת הטיפול. במהלך הקבלה ייפגש המטופל עם איש מקצוע כדי לדון באפשרויות הטיפול ולברר מה הגישה המתאימה ביותר שתותאם אישית לצרכיו ואופיו. במהלך הקליטה אל מוסד גמילה מאלכוהול, המטפל עשוי לבצע הערכות מקיפות הכוללות בדיקה רפואית, הערכה פסיכולוגית והערכה פסיכו-סוציאלית.

תהליך הגמילה

כדי להתחיל בטיפול יעיל, נדרש ניקוי מלא של גוף המטופל מאלכוהול. הגמילה עשויה להיות קשה מאוד ומלווה בתסמינים מכאיבים, ואף לעתים עשויים התסמינים אפילו להעמיד את חיי האדם בסיכון. לכן, נוכחות צוות מקצועי מסביב לשעון בתהליך היא קריטית. חשוב לזכור, פחד מנסיגה מונע לעתים קרובות את הצעד הראשון לקראת החלמה, אך עם זאת, כשעומד לצידך צוות מיומן ובעל ניסיון, ניתן להניח את הפחד בצד ולהתמסר לתהליך שיאפשר לך בסוף הדרך לצאת לחיים חדשים.

טיפול ארוך טווח

לאחר סיום הגמילה בהצלחה, מתחיל תהליך השיקום שיאפשר לאדם המכור לאמץ דפוסים חדשים ולגשת אל הגורמים הרגשיים וההתנהגותיים העומדים בבסיס ההתמכרות. "רוח בכפר", מרכז גמילה בסמים קלים, מציעה מסגרת אשפוזית מיטיבה, גדושה בפעילויות פנאי מעשירות ובאווירת כפר נעימה ושקטה. עם צוות מיומן המקיף אותך, מדריכים מכורים נקיים המספקים תמיכה חשובה מאין כמותה ומחויבות בלתי מתפשרת להצלחה, נסייע לך לעשות את הצעד הנחוץ לקראת ההחלמה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here