credit: pixabay

ההתמודדות עם התמכרות להימורים איננה פשוטה

תופעת ההימורים הינה תופעה ותיקה בקרב האנושות, ומקורה עוד בימי קדם. מדובר בהתמכרות שמהווה נגע חברתי מזיק ביותר, ומשתלטת על חיי המכורים בצורה מוחלטת. מאחר והיא מתבטאת בפיתוח תלות ממשית בהימורים וניהול החיים סביב זה, טיפול גמילה מהימורים נועד לסייע לחוטים המחברים להיפרם וכך לשבור את התלות ולהיגמל מהימורים.

איך מתחילים להמר?

התמכרות להימורים מבוססת על צורך, או ליתר דיוק תלות, של אדם בריגוש כלשהו. החיים על הקצה וה"הכול או כלום" מעוררים בו תחושות של אדרנלין ואקסטזה, כך שבאותה נקודה הוא חי את ההווה ולא חושב על ההשלכות ההרסניות שההימור מביא אותו. כדי שהמכור יוכל להתחיל להתמודד מול ההתמכרות, יהיה עליו להכיר בעובדה הזו וכן בצורך שלו להמר, וכך ניתן יהיה למצוא דרכי התמודדות שיסיחו אותו מפני מעידה נוספת להימורים. אין ספק שההתמודדות עם הדחף להמר והצורך לשלוט בו מהווה משימה מאתגרת במיוחד, ולכן יהיה צורך בקבלת מעטפת רחבה ותומכת, הן מהצוות הטיפולי בגמילה והן ממעגל האנשים הקרוב מבית.

החשיבות של טיפול גמילה מהימורים

הבעיה המרכזית בהתמכרות להימורים, ולעתים גם בהתמכרויות ככלל, הינה שהמכור לא מבין עד כמה מצבו חמור. מכור להימורים נוטה להמעיט בחשיבות ההתמכרות שלו, ואז גם המוטיבציה לטפל בהתמכרות הולכת וקטנה. בפועל זוהי תופעה קשה מאוד, שהשלכותיה עלולות להיות הרס חיי אדם, אובדן כל יכולת ובסיס כלכליים והסבת נזקים למשפחה ולמעגל הקרוב.

על אף שהימורים עשויים להיות חוקיים לחלוטין, כמו למשל מילוי טוטו או לוטו וסחר במניות, ההשלכות יכולות להיות מסוכנות אף יותר, משום שאין כל אכיפה או מגבלה והנגישות שלהם רבה יותר. אדם שמכור להימורים חוקיים יידרש לעשות עבודה מעמיקה ונרחבת יותר, משום שלעד הם יהיו זמינים עבורו והעבודה הפנימית שיעשה תאפשר לו לא ליפול לזה שנית.

מרכזי גמילה מהימורים

כיום ישנם מרכזי גמילה המיועדים למכורים להימורים, בנוסף למרכזים הרגילים המסייעים בהתמודדות עם התמכרות לאלכוהול, סמים ועוד, אך הם פועלים בשיטה דומה-  גמילה על פי שלבים. תחילה עוברים גמילה פיזית ולאחר מכן גמילה נפשית, בה מתמודדים עם התחושות והרגשות המעיקים ומעניקים למטופל כלים להתמודדות.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here