קרדיט - Canva

בהתנהלות כלכלית ופיננסית ההסתכלות והתכנון הם לטווחי זמן שונים. יכול להיות תכנון לטווח הקצר שיהיה בעיקר חודשי, תכנון לטווח ארוך יותר כמו תכנון שנתי ואף תכנון הלוקח בחשבון גם את העתיד, אפילו עשרות שנים קדימה. ניהול תקציב חודשי הוא הבסיסי ביותר, זאת כיוון שתשלומי כרטיס האשראי נעשים על בסיס חודשי וגם משכורות ניתנות מדי חודש. ללא התנהלות זו שנעשית באופן קבוע תוך בדיקת הנתונים הקשורים להוצאות וההכנסות והיחס ביניהן, התפלגות הוצאות על בסיס חודשי ועוד יהיה קשה עד בלתי אפשרי לתכנן דברים לטווח ארוך יותר או לתכנן הוצאות חריגות כמו רכישה גדולה, הוצאות הקשורות לפתיחת עסק ועוד.

ניהול תקציב חודשי- ממה מתחילים?

ניהול תקציב חודשי מתחיל קודם כל ממודעות ולקיחת אחריות תוך רצון אמיתי להתנהל בצורה מאוזנת. ללא רצון ומוטיבציה אמיתיים הדבר יהיה קשה מאוד. ניהול התקציב כך שלא תחרגו ממנו דורש התעסקות עם העניין, בדיקת הנתונים לפחות פעם בשבוע והחשוב מכל הוא נכונות לוותר על הנוחות או רמת החיים שאתם רוצים לחיות בה כדי לעמוד בתקציב. לא כולם נולדו עם הכישורים מולדים לכך. עם זאת, ניהול תקציב חודשי הוא נושא שניתן ללמוד, לקבל בו ייעוץ מיועץ ככללי מקצועי ואת הכלים איך עושים זאת. יועץת כלכלי יוכל לבחון לא רק את חשבון העו"ש וההוצאות החודשיות אלא להסתכל על כל ההיבטים של מצבכם הכלכלי: הוצאות, הכנסות, השקעות אם יש, הלוואות ומשכנתא, ביטוחים ועוד. הוא ימצא את הדרכים לצמצם בהוצאות ולנהל את התקציב נכון יותר.

לשלוט בתקציב בעזרת מומחה בתחום

כדי לעשות שינוי אמיתי בכל נושא, כולל ניהול תקצב חודשי, הדבר החשוב ביותר הוא להכיר בכך שנדרש שינוי ושייעוץ מקצועי יביא לתוצאות משמעותיות יותר מאשר אם תיגשו לכך לבד. גם עם החומר הרב שישנו באינטרנט התוצאות לא יהיו משמעותיות כמו עם ייעוץ כלכלי מקצועי בו תיבנה לכם תוכנית מותאמת אישית ויינתנו לכם כל הכלים להבאתה לכדי מימוש כך שתוכלו לקבל החלטות נכונות להמשך. לכן, בחרו יועץ כלכלי שייעץ וילווה אתכם, יהיה זמין ויענה על כל שאלה.

עמיחי מרקס הוא יועץ כלכלי למשפחות הבונה תוכניות פעולה לכל משפחה בהתאם למצבה, מלווה ועונה בשמחה על כל שאלה או התלבטות. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here