קרדיט - Canva

כאשר נוסעים בסמוך לבית עלמין ניתן לראות במבט כללי אוסף של מצבות מלבניות ובהירות ברובן.  עם זאת, אם עושים זום אין אפשר לראות גם מצבות אחרות, בגוונים שונים מהגוון הבהיר הסטנדרטי. היום יותר ויותר אנשים רוצים להביע את אהבתם ליקירם המנוח ואת ייחודיותו כאדם גם באמצעות המצבה. אפשר לתכנן וליצור מצבות מעוצבות בצורות ייחודיות אך גם בחירת סוג אבן שונה יוכל ליצור ייחודיות. ישנם סוגים שונים של אבנים לבניית מצבה. המוכר בהם הוא שיש חברון שהוא אבן בהירה שמחירה הוא נוח ביחס לאחרות ולכן רבים בוחרים בה. סוג אבן אחר הנחשב עמיד הוא גרניט. אבן גרניט מוכרת בצבעה השחור אך אפשר למצוא גם גרניט אדומה או בגוון כחול. ישנו גם שיש טורקי שהגוון שלו אפור, אבן שיש סרדו המגיעה מסין וגם ניתן להשתמש באבן טבעית שאינה מלוטשת.

רעיונות ליצירת המצבה הייחודית לאדם שאתם אוהבים

אם חשובה לכם לבנות לאדם האהוב עליכם מצבה מיוחדת שתהיה שונה לחלוטין מהאחרות סביבה הדבר אפשרי. גם אם סידור הקבורה שונה מהסטנדרט, למשל קבורה בקומות, קבורה בזוגות זה  לצד זה או במכפלה (זה מעל זה) ועוד, את המצבה ניתן ליצור באופן המותאם לכם באופן אישי. עם זאת, לפני בניית מצבות מעוצבות ומותאמות אישית יש לוודא שהאופן עיצובן, למשל מידותיהן, אינן חורגות מאלה המותרות בבית העלמין בו יקירכם נקבר. את עיצוב המצבה באופן ייחודי ניתן לעשות בעזרת שימוש בחומרים מיוחדים כמו זכוכית, הכנת קישוט פסיפס, הכנת מצבה בצורה מיוחדת, שימוש שונה בחומר ממנו נבנית המצבה. ניתן לשלב צמחיה המעוצבת באופן ייחודי. כדי לתכנן את העיצוב חשבו על יקירכם, מי היה, מה מאפיין אותו והאם אהב דברים ייחודיים שניתן לבטא באמצעות המצבה.

לשמור על המצבה כמו חדשה- איך עושים את זה?

רוב המצבות עשויות אבן מלוטשת, מה שהופך אותן לפחות מוגנות. עם הזמן יכולים למשל להצטבר על המצבה כתמים שככל שהזמן עובר הם יהיו קשים להסרה. לכן, חשוב לתחזק את המצבה על בסיס קבוע, לנקות אותה מאבק, מעובש אם ישנו, לנקות כתמים שאם תופסים אותם בזמן יהיה ניתן להסירם בקלות יחסית. עם זאת, אחרי זמן מסוים יתכן שיהיה צורך בהזמנת שירות חידוש מצבות. יתכן שאחרי תקופה יווצרו סדקים או שברים קטנים שרק בעל מקצוע יוכל לתקן ולתת למצבה מראה מחודש. כתמים שכבר התבססו יתכן שיהיה ניתן להסיר רק באמצעות ליטוש. גם כאן, ממש כמו ברצפה שחודשה, מומלץ למרוח וקס או חומר מגן המונע כניסת אבק וחומרים אחרים המחלחלים לתוך האבן ואז  הסרתם קשה.

אבן ושיש נפתלי היא חברה המתמחה בכל הקשור למצבות: בנייה, עיצוב וגם חידוש ותחזוקת המצבה. החברה עוסקת בתחום מעל 60 שנה ומוכרת בכל הצפון וגם בקנה מידה ארצי. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here