צ'אט בוט לשירות לקוחות - כיצד להשתמש בצ'אט בוט ככלי לשירות לקוחות
מקור pixabay

פיתוח צ'אט בוט מציע יתרונות רבים לעסקים מודרניים. שירות לקוחות יעיל נמנה בין היתרונות הבולטים הללו. כאשר הגולשים בימים אלה מפתחים העדפה חזקה להודעות על פני מיילים ושיחות טלפון, צ'אט בוט  לשירות לקוחות יכול להחליף ערוצי תמיכה ושירות לקוחות קונבנציונליים.

במאמר זה נדגיש מספר דרכים בהן בעלי עסקים יכולים למנף פיתוח צ'אט בוט, על מנת להבטיח שהצ'אט בוט שלהם ישמש כלי יעיל לשירות ושימור לקוחות.

צ'אט בוט מאפשר ללקוח לשלוט בשיחה

התכתבות בהודעות מביאה באופן אוטומטי לתגובה מהירה יותר. בהקשר של שירות לקוחות זה משווה לפתרונות ועזרה מיידית, לפי דרישה. זו אחת הסיבות העיקריות לכך שהצרכן הממוצע מעדיף לדבר עם צ'אט בוט לשירות לקוחות, בניגוד לשליחת דוא"ל הגוזלת זמן או שיחת טלפון.

יתרה מזאת, הצרכן הממוצע בוחר בתמיכה מיידית בצ'אט בוט בגלל העובדה שהצ'אט בוט נותן לו את החופש לשאול את השאלות שלו בשפה טבעית ובמילים שהוא בוחר, ובכך לשלוט בכיוון השיחה. תחושת חופש זו היא שדרוג משמעותי מהצורה המגבילה יותר של תמיכה בטלפון או בדוא"ל.

עסקים שיוצרים צ'אט בוט לשירות לקוחות צריכים להתמקד בשני השיקולים שהוזכרו לעיל. על ידי בניית צ'אט בוט המספק עזרה מהירה תוך מתן אפשרות ללקוחות לשלוט בשיחה, עסקים יכולים להעלות את שיעורי שימור הלקוחות שלהם.

המרת התמיכה הטלפונית בתמיכה מיידית בצ'אט בוט

תמיכה בצ'אט בוט הופכת לברירת המחדל עבור מספר הולך וגדל של לקוחות, וניתן לצפות כי תחליף בצורה יעילה את התמיכה הטלפונית בעוד מספר שנים. בעוד עסקים שיוצרים צ'אט בוט לשירות לקוחות יכולים למצוא את עצמם בדרך חזקה יותר בעתיד הקרוב, ישנן דרישות מסוימות שעליהן לעמוד בכדי למצות באופן מלא את היתרונות של פיתוח צ'אט בוט.

הדרישה העיקרית בין הצרכים הללו היא הציפייה הממוצעת של הצרכן לחוויית תמיכה התואמת את רמת הפירוט וההתאמה האישית בשיחת טלפון של תמיכת לקוחות. עסקים צריכים אפוא להבטיח ששירותי הצ'אט המיידי שלהם לא ייראו כפורטלים עם פונקציונליות מוגבלת להפצת מידע בסיסי. במקום זאת, האינטראקציה הממוצעת של הלקוח עם הצ'אט בוט צריכה לכלול את רצף השלבים המלא, החל מזיהוי בעיות וכל הדרך עד לפתרון.

לסיכום, הוספת צ'אט בוט לאתר הינה כלי הכרחי כיום לצורך מתן שירות לקוחות יעיל ומוצלח. עסקים רבים מוצאים שהצ'אט בוט משפר את התקשורת של העסק עם הלקוחות, פותר עבורם בעיות און ליין וחוסך כסף רב על הוצאות תמיכה ושירות. היכלות לשלב בין מתן מענה אנושי למתן מענה אוטומטי מגביר את היכולת של הלקוח לבחור את ערוץ השירות המתאים עבורו ובכך הקשר שלו עם המותג גובר ויש סיכוי גדול יותר שהוא יחזור וישתמש בצ'אט בוט בהמשך.

אם אתם רוצים לדעת יותר על פיתוח צ'אט בוט לשירות לקוחות אתם מוזמנים לפנות לאתר של וירטואל ספיריטס אשר מספקים פלטפורמה לבניית צ'אט בוט עבור אתרי אינטרנט.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here