קרדיט Canva

מכוני גמילה פרטיים אינם פועלים על פי תקן אחד, אלא יוצרים תוכנית שיקום שהינה היעילה ביותר לפי הניסיון שלהם. לפני בחירת מכון גמילה מיוחד, עליכם להכיר את המאפיינים של שלבי השיקום של מכורים לסמים. הטיפול מתחיל באבחון, איסוף מידע על המטופל, אורח חיים, שנים של שימוש בחומרים פעילים או שימוש לרעה באלכוהול. לצורך שלמות המידע, נדרש לעבור בדיקות דם ושתן כלליות, להתייעץ עם מומחים, לעבור בדיקות בריאותיות כלליות, כדי להבין את מצבו של הגוף נכון לרגע קבלת ההחלטה לעבור גמילה. בעזרת כל המידע הדרוש, המומחים של מכון גמילה ניקה ישראל יכולים להתאים עבורכם תוכנית גמילה מותאמת אישית.

ניקוי רעלים- ניקוי של הגוף ונפש

ניקוי רעלים קשור לנורמליזציה של המצב הגופני, ייצוב העבודה של האיברים הפנימיים, נורמליזציה של פעילות המוח ומנגנון קבלת ההחלטות, שלב זה הוא קריטי לפני מעבר לשלב הבא של טיפול גמילה מפרקוסט או סמים אחרים. בשלב הגמילה, הרבה תלוי במשך השימוש בסמים ובמצב הגופני של האדם.

מורכבות השיקום בשלבים המוקדמים קשורה לתסמיני הגמילה אותם חווים המטופלים. אלכוהוליסטים מנוסים מרגישים את תסמונת הגמילה, ועבור מכורים לסמים זוהי תקופה של 'קריז'. הכל מתחיל בביטוי של אי נוחות פיזית, חולשה 8-12 שעות לאחר השימוש האחרון. המטופל בזמן זה מתנהג בצורה לא יציבה, חש כאבים, חש חום, מתייבש או להיפך, התנהגותו משתנה לעיתים קרובות, נצפים כאבי ראש, רעידות בגפיים ועוד. במקרה זה עזרתם המקצועית של אנשי  מקצוע במכון הגמילה היא יקרה מפז.

פסיכותרפיה מוכוונת בעיה

ייצוב הרווחה הגופנית נותן התחלה לעבודה עם פסיכולוג. המטופל נדרש לעבור טיפול פסיכולוגי פרטני, כאשר במהלך השיחות מזהה המומחה את הסיבות שהפכו לדחף לשימוש בסמים ואלכוהול. בנוסף, הפסיכולוג עוזר למכור להתמצא מחדש:

  • למצוא את הכוח להאמין בעצמו שוב;
  • לחזק את הרצון להיגמל מסמים/אלכוהול/הימורים;
  • למצוא את הסיבות להופעת ההתמכרות;
  • ליצור עמדות התנהגותיות;
  • להגדיר לעצמו יעדי חיים חדשים.

כמו כן, פעילות ספורטיבית מאפשרת למכור להסיח את הדעת ממחשבות אובססיביות ומהרצון להשתמש שוב בסמים. הגברת העומס משפיעה לטובה על מצב הגוף, מעלה את רמת ההערכה העצמית, יוצרת כישורי אורח חיים בריא. ריפוי בעיסוק, לימוד מיומנויות חדשות, פעילויות בחוץ נותנים תוצאות חיוביות, אשר יכולות לעזור לעבור גמילה מריטלין בקלות.

מרכז הגמילה ניקה ישראל מסייע בהחלמה מהתמכרות לאלכוהול, סמים והימורים. אנשי הצוות כוללים מומחים שונים  המסייעים למטופלים מסביב לשעון. אם תחליטו לעבור גמילה, הצוות של ניקה ישראל מחכים לכם!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here