השאלת כיסאות גלגלים
Credit: Pixabay.com

לאדם שרגיל להיות פעיל ושהגוף שלו עומד לצידו בכל מה שהוא צריך או רוצה לעשות (או לפחות כמעט בהכל) קשה מאוד להתעורר בוקר אחד ולגלות שלגוף יש תוכניות אחרות. גילוי של מחלה כמו סרטן או לחילופין תאונה קשה שדורשת שיקום משמעותי גורמת לאותו אדם להרגיש קודם כל שוק גדול ואפילו .תחושת בגידה: איך הגוף שלי עשה לי את זה ודווקא עכשיו. היציאה מהתחושה הזו היא לא קלה. לא פשוט לעבור ממצב של איבוד שליטה למצב של איסוף עצמך מחדש והתמודדות. במיוחד לכך ישנן עמותות העומדות לצידכם במצבים אלה ויעזרו לכם להתמקם במסלול החדש שהחיים הציבו לפניכם וגם לצלוח אותו. עמותה כזו כמו ימין סעד עוזרת בכל מה שצריך, בין אם זו השאלת כיסאות גלגלים למשל במקרה של תאונה ועד אוזן קשבת בכל רגע שתצטרכו.

להרגיש את הילדות גם ברגעים קשים

כשמדברים על חולים או אנשים במצב סיעודי לרוב עולה תמונה של אדם מבוגר אך הדברים לגמרי לא כך. יש לא מעט ילדים שיום אחד מתגלה אצלם מחלת הסרטן או מחלות קשות אחרות וחייהם מתהפכים לגמרי כמו גם חיי המשפחות שלהם. לפני רגע הם היו ילדים חסרי דאגות ופתאום הם צריכים להתמודד עם מחלה מורכבת ועם תופעות הלוואי של הטיפול בה כמו הכימותרפיה. עמותה לילדים חולי סרטן כמו ימין סעד מקדישה זמן, מחשבה וכמובן הרבה מאוד משאבים כדי להפוך את חייהם של אותם ילדים לקלים יותר ולהכניס לתוכם כמה שיותר רגעים שמחים. הקשר ההדוק בין גוף לנפש כבר ידוע היטב וברור שככל שהתקופה הקשה תכלול יותר רגעים שמחים כך הגוף יתמודד בצורה טובה יותר עם המחלה ועם תהליך ההחלמה והם יסיימו את התקופה הזו מהר יותר.

טיסה, צניחה, שיט- הכל אפשרי

אחת הדרכים של עמותת ימין סעד להקל על התקופה הקשה של החולים ומשפחותיהם היא באמצעות הגשמת משאלות לחולי סרטן. אין ספק שכאשר חלום שעד אותו רגע היה בגדר  פנטזיה בלבד הופך למציאות הדבר מרגש ומכניס הרבה מאוד אנרגיות חיוביות. העמותה משתדלת להגשים את חלומם של כל החולים, תלוי כמובן במצבם ובמה שמתאפשר. מעבר להגשמת משאלות העמותה מקפידה לארגן יום הולדת כיפי לכל חולה, מארגנת מחנות קיץ מדי שנה שמהווים עבור הילדים החולים הזדמנות להתנתק לרגע מן המחלה שהפכה להיות כל עולמם ולהרגיש כמה ימים ילדים רגילים כמו כולם ובעיקר נמצאת שם בכל מה שצריך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here