קרדיט - Canva

אנשים עם מוגבלות נפשית או צעירים חסרי עורף משפחתי המעוניינים לחיות באופן עצמאי יכולים לעשות זאת בעזרת סיוע מתאים של "כנרת שירותי רווחה". סידור מגורים זה נמצא בין אכסניה מסורתית לבית אוטונומי לחלוטין. אנשים עם מחלת נפש מוזמנים להתגורר במעונות הקהילה או באחת משכבות רבות של דירות סיוע. לקהילה התומכת בנפגעי נפש יש לעיתים קרובות אכסניה או מתקן מרכזי המאכלס את משרדי הקהילה, שבהם עובד צוות הקהילה, ושם מתקיימות הפעילויות המשותפות של הקהילה. הנוחות של הכל במרחק הליכה מאפשרת לכל הזקוק לטיפולים לקבל אותם באופן קבוע ולהתמיד, מה שיביא לשיפור המצב הנפשי.

עבור אילו אנשים מתאימה קהילה התומכת בנפגעי נפש?

אנשים עם פגיעות נפשיות שרוצים ומסוגלים לחיות באופן עצמאי אך דורשים גם את החברה והתמיכה של אנשי הצוות עשויים לשגשג בקהילה שנועדה לעזור להם לעשות זאת. לאנשים אלה יש אורח חיים עשיר מכיוון שהם מסוגלים לדאוג לעצמם ולעבוד. נשים וגברים בגילאים שונים, אנשים מכל הדתות, כולם יכולים להפיק תועלת מחיים משותפים דרך קהילה תומכת לנפגעי נפש.

מאילו סיבות כדאי להצטרף לבית קבוצתי עבור אנשים עם מוגבלויות?

יש כמה יתרונות לחיים משותפים בקהילה תומכת נפגעי נפש:

  • כפי שצוין, קהילה כמו זו מושכת אנשים עצמאיים. לכן, הקהילה מאפשרת לדיירים כמה שיותר חופש. המטרה היא שהדיירים יהיו עצמאיים ככל האפשר, ידרשו עזרה מינימלית ובסופו של דבר ישתלבו בחיים העצמאיים.
  • בהתאם לרמת התפקוד הנוכחית של האדם, קהילה שמקבלת בברכה אנשים עם מוגבלות נפשית ומשתפת בתקוותיהם לעצמאות עשויה להציע סיוע משמעותי.
  • הסיוע שניתן לדיירים בהתבסס על תוכניות הטיפול האישיות שלהם. לכל דייר ניתן יחס אישי וסיוע מצוות הקהילה.

העובדים העומדים לרשותם לסייע לנזקקים כוללים אנשי מקצוע כולל עובדים סוציאליים, פסיכיאטרים, מחנכים שיקומיים, רכזי טיפול ומטפלים מכל הסוגים. המתמודדים תמיד יכולים לפנות לצוות של קהילה המוקדשת לעזור לאנשים עם בעיות נפשיות. הצוות של "כנרת שירותי רווחה" מורכב ממומחים בתחומם שהם גם בעלי כישורי אנשים חזקים, אמונה ביכולת הריפוי של הצוות ונדיבות רוח.

התועלת הייחודית של קהילתיות ניכרת בחיים הקהילתיים. להיות חלק מקבוצה מניע את הדיירים לקחת אחריות ולתקן דברים. אנשים עם ליקויים קוגניטיביים נסוגים לעתים קרובות מהחברה. לכן זה חיוני לחיות בסביבה המייצרת חברויות וקהילה חזקה סביב הדיירים. צוות הקהילה מעודדים מאוד את הדיירים לפתח את האינדיבידואליות שלהם. המטרה היא שכל דייר, בסיוע פיקוח והדרכה צמודים, ימקסם את הפוטנציאל שלו לאוטונומיה ופעילות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here