אם תשאלו אנשי שיווק בכירים היום גם הם יגידו לכם שכיום אין כבר דבר כזה מכירות, אלא יחסים. על מנת להגדיל מכירות בעסק, להגדיל הכנסות ולהוציא יותר מכל לקוח – אתם צריכים לשפר יחסים עם הלקוחות שלכם וטוב שעה אחת קודם.

רושם ראשוני:

הרושם הראשוני הוא אחד הדברים החשובים ביותר ביחסים עם הלקוחות שלכם. למעשה, אין זה משנה אם מדובר בשיחת טלפון או פגישה פרונטלית מול הלקוח – זה הרגע שבו הוא בוחן אתכם בכמה שניות (או דקות) ויודע אם כדאי לו לסמוך עליכם ולבצע את הרכישה הראשונה. למדו מעט יותר על שיפור הרושם הראשוני, בצורה כזו המתאימה לאופי המכירה בעסק שלכם. אם יש לכם חנות ואתם מוכרים בחנות או מדריכים את העובדים שלכם למכור ללקוחות יהיה עליכם להתאים את ההדרכה לרושם ראשוני על מבקר שנכנס לחנות וכיצד הוא רואה את ההתנהלות בחנות וכמובן מומלץ ללמוד אודות רושם ראשוני בשיחה עם לקוח. אם העסק שלכם דורש סוג שונה את פגישת מכירה, למשל פגישה במשרד או שיחת טלפון הרי שהרושם הראשוני עם הלקוח יאופיין אחרת.

כיצד לשפר את היחסים לאורך זמן:

  • אמינות – הצעד הראשון והחייב כשמדובר ביחסים עם כל יצור חי הוא אמון. כאשר אתם מבססים את היחסים על אמון יש סיכוי מצוין שאם האמינות תעבור לצד השני תוכלו לבנות יחסים לאורך זמן.
  • מתנות – כאשר תפנקו את הלקוח שלכם עם מתנות מפעם לפעם הוא יבין שכדאי לו להישאר אתכם. הוא יחכה בציפייה למתנה הבאה וכך למעשה יוכל ליהנות מפירות בעבודה משותפת אתכם, כאשר אתם "מקריבים" חלק מההכנסה שלכם מאותו לקוח כדי לשמור אותו לאורך זמן.
  • עדכונים – שמרו על הלקוחות מעודכנים. בין אם באמצעות SMSים, שיחות טלפון או מיילים – דאגו שהלקוח יישאר מעודכן בחברה, במוצרים ובשירותים החדשים שלה, במידע חדש וחשוב בתחום ועוד.

לסיכום, בניית יחסים טובים עם לקוחות ישרתו אתכם נאמנה לאורך זמן ויגדילו מכירות בעסק. לקוח שסומך על בית העסק הוא לקוח שיהיה לו נוח לעבוד עם בית העסק או לרכוש ממנו מוצרים באופן קבוע ולאורך זמן בלי הרצון לבחון משהו חדש ואחר.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here