עורך דין ירושה מומלץ
credit: canva.com

כאשר עומדות על הפרק מחלוקות ואי הסכמות בין ההורים ביחס לתשלום המזונות, או כאשר בין בני משפחה קיימת התנגדות לצוואה – הדברים לרוב לא פשוטים. יחד עם זאת יש הרבה כלים ואלמנטים שאם אתם מכירים ויודעים, תוכלו לחסוך הרבה זמן, התעסקות ושיבוש של שגרת החיים שלכם. המפתח כאן הוא גם בחירה בעורך דין מקצועי שילווה אתכם וימצה עבורכם את האינטרסים שלכם, כמו גם הבנה של התהליכים ופעולה מדויקת של צעד אחד צעד.

תביעת מזונות

לא חסרים מקרים בהם הורים אשר חיים בנפרד לא מגיעים להסכמה משותפת בנוגע לגובה ותשלום המזונות ביחס לילדיהם הקטינים. התביעה לרוב מוגשת על ידי אחד ההורים אשר נמצא במשמורת על הילד, כאשר בית המשפט לענייני משפחה מטפל בתביעות מסוג זה. הגשת תביעת מזונות כוללת מילוי של טפסים, חישובים, הבאת מסמכים תומכים וקשת רחבה של היבטים, מה שהופך את העניין ליחסית מורכב עבור אנשים רבים. בכדי להקל על התהליך וכדי להגביר את הסיכויים לקבלת המזונות ואישור גובהם על ידי בית המשפט – כדאי מאוד שתפנו לעו"ד לענייני משפחה שבקיא בטיפול בנושא. תחסכו לעצמכם טעויות, זמן יקר והתמודדות עם נבכי הבירוקרטיה.

התנגדות לצוואה – מתי וכיצד

כדי לממש צוואה יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה. אחרי שהוגשה הבקשה החוק קובע פרק זמן במהלכו ניתן להגיש התנגדות לצוואה. כאשר טרם ניתן צו קיום צוואה לצד מצב שבו הצוואה לא מביאה לידי ביטוי את רצונות המנוח, או שהיא נערכה למשל תחת איומים או אונס – ניתן להגיש בקשה להתנגדות לצוואה. ההתנגדות בשמה המלא נקראת 'התנגדות למתן צו קיום צוואה' ויש להגישה לרשם לענייני ירושה. ההתנגדות חייבת לכלול מיני פרטים ומסמכים כמו למשל נימוקים להתנגדות כולל ראיות ומסמכים מלווים מבססים, ועל מנת לבסס את הנימוקים נדרש גם להציג תצהיר מאומת בפני עו"ד שתומך בדברים.

מכאן קל להסיק שהתהליך איננו פשוט ומובן שעדיף לבצעו באמצעות ליווי וייצוג על ידי עורך דין ירושה מומלץ, שמכיר את הדברים ואת דרכי ההתנהלות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here