נושאים לשיעור חינוך

מי שיצא לו לאורך השנים להעביר לא מעט שיעורי חינוך יודע לומר שזה לא כל כך פשוט. יש הרבה אתגרים בעניין הזה. למשל: איך גורמים לתלמידים להתעניין? איך גורמים להם לקחת חלק פעיל בשיעור והאם באמת אפשר לגרום להם לחשוב ולהביע דעה? זו שאיפתו של כל מחנך בישראל שמנסה להעביר שיעור חינוך. עם זאת, מדהים לראות עד כמה פעמים רבות הקושי האמיתי הוא לבחור נושאים לשיעור חינוך. לכאורה יש אינספור נושאים שעליהם אפשר לדבר, אך בפועל, לא קל לבחור את הנושא הנכון ואת הנושא שבאמת יעורר עניין בתלמידים. זה נשמע לכם מוכר ואתם רוצים עזרה? אתם לא לבד. מורים רבים מגיעים לשלב הזה ולכן כדאי שתכירו את אהוד שמיר. הוא מנהל אתר שיש בו אינספור רעיונות נהדרים לשיעורי חברה, כך שאתם מוזמנים לקחת מכאן רעיונות לשיעור הבא שלכם.

איך לבחור נושאים לשיעור חינוך?

אפילו אם תראו רשימה של נושאים לשיעור, בוודאי תהיה לכם דילמה, כי איך בוחרים? איך נוכל להיות בטוחים שאנחנו בוחרים נושא שבאמת ידבר אל הילדים ויהיה מעניין עבורם? קחו בחשבון פרטים שונים כמו: בני כמה הילדים שעבורם מיועד שיעור החינוך? מה המצב במדינה והאם אתם מעדיפים לדבר על נושא אקטואלי או על ערכים עקרוניים כלשהם? כמה תלמידים יש בכיתה? פרטים כאלה יעזרו לכם לבחור את הנושא הטוב והמתאים ביותר.

שיעור שמוכן מראש

בין אם דרושים לכם נושאים לשיעור ובין אם אתם מחפשים מערך שיעור שמוכן מראש, ברור מדוע האתר של אהוד שמיר יתאים לכם. זה לא משנה בני כמה התלמידים שלכם או אם אתם יודעים על מה תרצו לדבר איתם או לא. מה שבטוח זה שבאתר של אהוד שמיר תוכלו למצוא את מה שאתם מחפשים. תמצאו כאן את השילוב בין מגוון רעיונות לשיעורים ובין מערכים שלמים של שיעורים מוכנים. בצורה כזאת כל שיעור שתעבירו יהיה טוב יותר מהקודם! לכן, אם חשוב לכם לנצל את שעות החינוך שיש לכם עם התלמידים ואם אתם רוצים שזה באמת יהיה אפקטיבי, היעזרו באתר של אהוד שמיר.

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here