credit: Daniella Nowitz

סרט הפתיחה הוא "אסיה" – זוכה פרסי אופיר לסרט הטוב ביותר לשנת 2020 והסרט שייצג את ישראל בתחרות האוסקר השנה

סרטו של איתן פוקס "סאבלט" הוכרז כסרט המרכזי של הפסטיבל

הקרנה מיוחדת של הופעת האיחוד של להקת כוורת בשנת 2013

הקרנות מיוחדות של שבעה סרטים זוכי פרסי אופיר

סרטו של עמוס גיתאי "לילה בחיפה" יסגור את הפסטיבל

פרס מפעל חיים לשנת 2020 יוענק למייסד ומנהל הפסטיבל מאיר פניגשטיין המציין בימים אלה את יום הולדתו ה -70.

בוורלי הילס, קליפורניה – פסטיבל הסרטים הישראלי ה-34 בלוס אנג'לס, הפסטיבל הגדול ביותר ליצירה ישראלית בצפון אמריקה, יתקיים השנה במתכונת אונליין בין התאריכים 13-17.12.2020 ויהיה זמין עבור תושבי דרום קליפורניה. 

את הפסטיבל יפתח הסרט "אסיה", זוכה 9 פרסי אופיר ביניהם הפרס הסרט הטוב ביותר, פרס הבמאית לרותי פרי-בר ופרס לשחקנית המשנה שירה האס, אשר היתה גם מועמדת לפרס האמי על תפקידה בסדרה "המורדת" של נטפליקס. "אסיה" הוא הסרט שייצג את ישראל בטקס פרסי האוסקר 2021 בקטגוריית הסרט הבינלאומי. 

הפסטיבל השנה, במתכונתו הדיגיטלית יאפשר לקהל להכיר את מיטב סרטי הקולנוע הישראלי החדש ובמקביל לגלות גם אוצרות ישנים הכוללים סרטים עטורי פרסים, סרטים תיעודיים, זוכי פרסי אופיר ובנוסף להשתתף בפאנלים הכוללים שאלות-תשובות עם יוצרי סרטים מובילים ושחקנים מכל סרט, הודיע מאיר פניגשטיין, מייסד, מנכ"ל ומפיק פסטיבל הסרטים הישראלי בלוס אנג'לס.

דירקטוריון פסטיבל הקולנוע הישראלי בחר השנה להעניק את פרס מפעל חיים לשנת 2020  (2020 IFF Lifetime Achievement Award) למאיר פניגשטיין. 

פניגשטיין (הידוע גם בכינוי פוגי, שדבק בו בימיו כמתופף להקת כוורת) הוא מייסד ומנהל הפסטיבל משנת 1982, חבר מוערך מאוד בקהילת הקולנוע בלוס אנג'לס ובישראל. רק בעקבות החלום, החזון, המסירות והמחויבות של פניגשטיין נולד ושגשג הפסטיבל והביא את הקולנוע הישראלי לקהל ברחבי העולם.

"בעוד שהעולם כולו מתמודד עם השלכות נגיף הקורונה, אנו שמחים מההזדמנות שניתנה לנו להביא את ההנאה הפשוטה של סרטים ובידור לחייהם של אנשים", ציין מאיר פניגשטיין. "בזמן שבתי הקולנוע סגורים, פסטיבל הסרטים הישראלי מציע לקהל הצופים בבית אפשרות לברוח לזמן קצר אל סיפורים גדולים ודמויות כובשות, ולהתרגש מחדש מקלאסיקות מהעבר".

הסרט "סאבלט", בבימויו של איתן פוקס, אותו כתב יחד עם העיתונאי איתי סגל, יקבל את בימת מרכז הפסטיבל הנחשקת. זהו סרטו הראשון באורך מלא באנגלית של איתן פוקס בכיכובם של ג'ון בנג'מין היקי (האישה הטובה) והשחקן הישראלי ניב ניסים. ה"Hollywood Reporter" כינה את סאבלט "מכתב אהבה ויזואלי מפתה לתל אביב וחיי הרחוב התוססים שלה" לאחר הצגת הבכורה שלו בפסטיבל טרייבקה.

לכבוד קבלת פרס מפעל חיים וחגיגות יום הולדתו ה- 70 של פניגשטיין, תוקרן בהקרנה מיוחדת הופעת האיחוד של להקת כוורת/האיחוד עם פוגי, שצולם בשנת 2013 במהלך שתי הופעות בפארק הירקון בתל אביב בהשתתפות למעלה מ -100,000 איש הסרט יוקרן באירוע פתיחת הפסטיבל בתאריך 13 בדצמבר 2020.

"לילה בחיפה", סרטו העלילתי האחרון של עמוס גיתאי, שהוקרן בבכורה בפסטיבל ונציה 2020 בתחרות הרשמית, יסגור את הפסטיבל עם הקרנה מיוחדת ואחריה יתקיים סשן שאלות ותשובות עם מר גיתאי, בהנחיית ריצ'רד פנייה, לשעבר מנהל התוכנייה של אגודת הקולנוע של Lincoln Center בניו יורק.

הפסטיבל יכבד גם את השחקן, המפיק, הבמאי ותסריטאי האהוב יהודה בארקן שנפטר באוקטובר בגיל 75 מסיבוכים של מחלת הקורונה, עם הקרנת הסרט האחרון בו השתתף "אהבה בשלייקס", קומדיה רומנטית המראה כי אהבה מגיעה בכל הגילאים.

מטרתו העיקרית של פסטיבל הקולנוע הישראלי למתג את ישראל באופן חיובי וחדשני ולשפוך אור על תעשיית הקולנוע והטלוויזיה הנוסקת ולהציג את העושר והמגוון החברתי של ישראל לחברה האמריקאית. בתור אירוע בידור בינלאומי, הפסטיבל הביא שבחים רבים לסרטיו, ופתח אפשרויות רבות להפקות משותפות ושיתופי פעולה בין ישראלים לאמריקאים בתעשיות הקולנוע והטלוויזיה. בכל שנה, הפסטיבל בוחן את החברה הישראלית באמצעות הקרנות של סרטים, סרטי דוקו, סדרות טלוויזיה, סרטי סטודנטים ושיחות עם יוצרים ישראליים. במשך 33 שנים, הפסטיבל שימש כפלטפורמה למפגש בין צופים לתרבות מגוונת עם העושר התרבותי של ישראל. 

במשך ארבעה עשורים הציג הפסטיבל למעלה מ -1,000 סרטים עלילתיים, סרטים תיעודיים, סדרות טלוויזיה ודרמה וסרטים קצרים בפני כמעט מיליון צופים בבתי הקולנוע, והביא מאות יוצרים ישראלים לארה"ב בכדי לשתף עם הקהל את האמנות שלהם. פסטיבל הקולנוע הישראלי מופק על ידי IsraFest Foundation Inc, קרן ללא מטרות רווח אשר הוקמה ב 1982. מבין נותני החסות של פסטיבל הקולנוע הישראלי ה – 34 בלוס אנג'לס, נמצאים – Insync PLUS, New Regency, Rabinovich Foundation, The Wrap, Hollywood Foreign Press Association, The Diane and Guilford Glazer Philanthropies, Deadline, Miller Ink, Hanna & Bernie Rubinstein, Lamar Advertising, LAMOTH, New Mandate Films, Israel Film Fund, The Adelson Family Foundation, O.L. Development, David Weiner and Family, KJAZZ, KSURF, and The Consulate General of Israel in Los Angeles

כל הקרנות הסרטים יכללו ראיונות בלעדיים לפסטיבל שהוקלטו מראש עם יוצרי הסרטים והכישרונות המשפיעים ביותר בישראל, על ידי עיתונאים ישראלים ואמריקאים מכובדים.

פיצ'רים באורך מלא:

אסיה – אורחים: רותי פריבר, במאית; שירה האס, שחקנית משנה; אלונה איב, השחקנית הראשית; מנחה: אנט אינסדורף

סאבלט – אורח: איתן פוקס, במאי; מנחה: חנה בראון

הנה אנחנו – אורחים: ניר ברגמן, במאי; שי אביבי, שחקן ראשי; נועם אימבר, שחקן משנה; מנחה: קנת' טוראן

לילה בחיפה – אורח: עמוס גיתאי, במאי; מנחה: ריצ'רד פניה

אחד בלב (Honeymood) – אורחים: טליה לביא, במאית; רן דנקר, שחקן ראשי; מנחה: בנימין פרידנברג

קולות רקע – אורח: יבגני רומן, במאי; מנחה: כתריאל שחורי

בשורות טובות –  אורח: ארז תדמור, במאי; רועי אסף, שחקן; נלי תגר, שחקנית;  מנחה: ערן פולישוק

קצפת ודובדבנים – אורח: גור בנטביץ', במאי; מנחה: עודד גרובר

המחשמלים – אורחים: בועז ארמוני, במאי; צביקה ניית'ן, מפיק ושחקן ראשי; אלישע בנאי, שחקן משנה; מנחה: דניאל אפורי

הרפתקה בשחקים – אורח: ליאור חפץ, במאי; מנחה: כתריאל שחורי

אפריקה – אורחים: אורן גרנר, במאי; מאיר גרנר, השחקן הראשי; מאיה גרנר, השחקנית הראשית; מנחה: יאיר רווה

אהבה בשלייקס – אורחים: יוחנן ולר, במאי; מיכל ינאי, שחקנית משנה; ניצה שאול, שחקנית ראשית; מנחה: עודד גרובר

 

דוקומנטריים: 

אולסי – אורחים: דני מנקין, במאי; אולסי פרי, כוכב הסרט; מנחה: טום גרייטר

רצח בקולנוע צפון – אורחים: אבידע ליבני, במאי; ירון לונדון, מפיק ומגיש חדשות ישראלי; מנחה: ערן פולישוק

כוורת מופע האיחוד 2013- אורח: מאיר פניגשטיין, פוגי – מתופף הלהקה; מנחה: דני מנקין

מנחם בגין: שלום ומלחמה – אורח: לוי זיני, במאי; מנחה: טים גרייסון

הנביא כהנא – אורח: אילן רובין פילדס, במאי; מנחה: עודד גרובר

"מושלמים" –אורחים: יניב סגלוביץ', במאי; אסף גרינבוים, יוצר, מנחה: ערן פולישוק 

סרטים זוכי פרסי אופיר:

ימים נוראים – אורח: ירון זילברמן, במאי; מנחה: יעל שוב

ביקור התזמורת – אורחים: ערן קולירין, במאי; ששון גבאי, שחקן ראשי; מנחה: טום גרייטר

האופה מברלין – אורח: אופיר ראול גרייצר, במאי; מנחה: מיכאל מושונוב

למלא את החלל – אורחים: אסף אמיר, מפיק; הדס ירון, שחקנית. מנחה: רותה קופפר

באבא ג'ון – אורחים: יובל דלשד, במאי; נאוויד נגהבן, השחקן הראשי; מנחה: בראד פומרנס

הערת שוליים – אורח: יוסף סידר, במאי; מנחה: קנת' טוראן

גט – המשפט של ויויאן אמסלם – אורח: שלומי אלקבץ, במאי; מנחה: רותה קופפר

מחירי הכרטיסים: 12$ להקרנה בודדת | 40$ לארבע הקרנות | 54$ לשש הקרנות | 85$ לעשר הקרנות | 180$ עבור כניסה חופשית לכל ההקרנות ומפגשים השאלות תשובות

לרכישת כרטיסים לכל הקרנות האונליין ולמפגשי שאלות תשובות עם האומנים – אתר הפסטיבל – www.israelfilmfestival.com

credit: Daniella Nowitz

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here