קרדיט: freepik

אין כמו פרסומת שמשודרת בטלוויזיה שכל הארץ רואה בזמן משחק חשוב או בזמן החדשות. אם עד היום חשבתם שרק חברות גדולות יכולות להרשות לעצמן לפרסם בפורמט זה, תופתעו לגלות כי היום יש חבילות משתלמות שמתאימות גם לעסקים קטנים ובינוניים. במאמר זה נעסוק בנושא בהרחבה.

אילו סוגי פרסומות תמצאו על המסך הקטן?

קיים מגוון רחב של סוגי פרסומות, הנפוץ ביניהם הוא ספוט פרסום שמופק כשידור קצר בווידאו ואורך בין שלושים שניות לבין מספר דקות. ההפקה יכולה להיות צילום של שחקנים, עיצוב תלת־ממד ממוחשב או מסכים עם כיתוב מתחלף וקריינות. את ההפקות הללו מבצעים בסטודיו מקצועי ולכן חשוב לקחת בחשבון שתצטרכו לשלם גם על ההפקה הזו לפני שאתם רוכשים דקות פרסום בקשת, ברשת או בכל ערוץ אחר.

סוג נוסף הוא תשדיר חסות, שמורכב בדרך כלל משקף וקריינות קצרה. הדבר נפוץ במיוחד בדקות פרסום בתחזית מזג האוויר כנותני חסות או בשידור של משחקי ספורט. זהו בדרך כלל פורמט שקל מאד להפיק ולכן הוא זול משמעותית מהפרסומת. קיים גם פרסום בפורמט של תוכן פרסומי בתוך תוכנית טלוויזיה ואותו ניתן לראות בתוכניות בוקר רבות.

באילו ערוצים ניתן לפרסם?

כיום, כמעט כל הערוצים בישראל הם מסחריים, ולכן אפשר לפרסם בהם את סוגי הפרסום לעיל. תוכלו להעלות פרסום בערוץ 12 או ברשת, וכמובן בערוצים נוספים. העלות של כל פרסום משתנה בהתאם לפופולריות של הערוץ באופן כללי וכן של כל תוכנית שמשודרת. פרסומת קצרצרה בתוכניות ריאליטי מצליחה ופרסום במהדורת חדשות מבוקשת יעלו כמובן יותר מדקות פרסום ארוכות יותר בתוכניות פחות מבוקשות.

לפעמים, בהפסקת פרסומות אחת תראו מקבץ של הרבה מפרסמים בעת ובעונה אחת ופעמים אחרות תופיע רק פרסומת אחת. יש חשיבות רבה למיקום של הפרסומות לפני או אחרי השידור וכמובן גם תהיה עלות גבוהה לדקות פרסום בטלוויזיה בזמן שידור חי.

כמה זה עולה?

רבים מחפשים מחירון קבוע של הפרסום בכל ערוץ. למשל את המחיר של פרסום בערוץ 13 או בתוכנית מסוימת בערוץ 12.

חשוב לדעת כי אין ממש מחירון קבוע כזה. אם תחפשו כמה עולה פרסומת בטלוויזיה תתקלו במחירים של עשרות אלפי שקלים באתר אחד ואלפי שקלים באתר אחר. הדבר נובע מההתאמה האישית לכל לקוח לפי דקת הפרסום, זמן השידור והתוכנית שבה תשודר הפרסומת. בנוסף, אם הערוץ לא מכר מספיק פרסומות לתוכנית מסוימת, הספוטים האחרונים בשידור יהיו זולים באופן משמעותי.

לכן, לפני ששואלים כמה עולה לפרסם בטלוויזיה, חשוב לבדוק היטב האם אתם עובדים עם חברת פרסום שמסוגלת למצוא תוכניות עם מחיר אטרקטיבי של הרגע האחרון. הם יוכלו לשלוח לכם הצעה בנויה אישית לחבילות משתלמות.

הדרך הטובה ביותר להגיע לקהל היעד שלכם בטלוויזיה

לפני שאתם מבצעים בדיקה עם חברת הפרסום או חיפוש מקוון פרסום בטלוויזיה מחיר, כדאי לחשוב גם על  נושא נוסף: קהל היעד של המוצר שלכם.

קיימת חשיבות רבה בהפקה של פרסומת בטלוויזיה שמתאימה לקהל יעד נכון. לדוגמה אם אתם מנסים להגיע לקהל יעד של צעירים, פרסום בערוץ 11 לא יהיה האפשרות הטובה ביותר עבורכם. במקרה הזה רצוי דווקא לפנות לתוכניות ריאליטי לצעירים המשודרות בערוצים אחרים.

חברת פרסום מנוסה תוכל להמליץ לכם על המקום הנכון ביותר לפרסם. היא גם תוכל לתת לכם מחירים שונים להכנסה של ספוטים במספר תוכניות שונות באותו ערוץ. חשוב לדעת כי ככל שתרכשו כמות יותר גדולה של דקות פרסום כך העלות לכל אחת מהדקות הללו תהיה לרוב נמוכה יותר. למשל, אם רכשתם פרסום בקשת – ערוץ 12, ב-30 ספוטים שונים בתוכניות הבוקר והערב, יתכן שהם יעלו פחות מרכישה של עשרה ספוטים באותן התוכניות בדיוק.

לסיכום, אם אתם רוצים להתחיל להפיץ את המותג או השירות שלכם באמצעות הטלוויזיה, הדרך הטובה ביותר היא לפנות לחברת פרסום שעובדת עם מספר ערוצים במקביל ולקבל חבילות שונות לפרסום שמתאים לקהל היעד שלכם. החברה תוכל לסייע לכם בהפקת התשדיר או הפרסומת, למצוא את הדקות הטובות ביותר בכל תוכנית, להציגה ולאחר מכן לסכם עם ערוץ הטלוויזיה על חוזה הפרסום עבורכם. ככל שתעבדו עם חברה ותיקה ומקצועית יותר בתחום זה, כך תזכו להצעות המחיר המשתלמות ביותר ולניצול טוב יותר של התקציב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here