קרדיט PIXABAY

אם אתם מנהלים בית עסק שיש לו מכירות בינלאומיות, חשוב שתכוונו תהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) להתאמה למדינות היעד שלכם בחו"ל, אבל לפני שתחשבו לבצע את התהליך בעצמכם, כדאי שתבינו שתוכנית קידום אתרים בחו"ל היא מורכבת ומסועפת, ומצריכה ביצוע על ידי המומחים בתחום.

מדינות רבות, שפות מרובות, ובמקרים רבים גם שפות מרובות בתוך מדינה אחת הם רק חלק מהמאפיינים המורכבים של קידום אתרים בינלאומי, וקל להסתבך עם התהליך. קל אפילו יותר לבלבל מנוע חיפוש וליצור מספר בעיות קידום אתרים טיפוסיות כמו תוכן כפול.

למרבה המזל, תהליך מקצועי של קידום אתרים בחו"ל הוא בר השגה

כל מה שצריך זה תכנון מדויק וגישה נכונה למאפיינים העסקיים הייחודיים שלכם. בואו נבחן כמה שיטות למיקוד האתר שלכם ללקוחות בינלאומיים, כך שתוכלו להגיע להחלטות מושכלות ונבונות במהלך ההתמודדות עם המשימה המורכבת של דירוג האתר שלכם בתוצאות של מנועי החיפוש במספר מדינות. מוכנים? בואו נתחיל.

מהו SEO בינלאומי?

אם, למשל, אתם בעסקי התיירות, קידום אתרי מלונות הוא תהליך של ארגון  ואופטימיזציה של דפי האינטרנט שלכם על מנת לאפשר למנועי חיפוש לזהות את המדינות שאליהם אתם מכוונים, את התוכן והשפה הספציפיים עבור כל משתמש במיקום נתון.

במובנים רבים, תהליך קידום אתרים בינלאומי דומה לתהליך קידום אתרים לעסקים מקומי רגיל, מכיוון שהמיקוד הוא לפי ערים, אזורים או מדינות.

שמות דומיין לקידום אתרים בינלאומי

חשוב לקחת בחשבון כמה שיקולים בשלב בחירת שם דומיין עבור מסעות הפרסום הבינלאומיים לקידום אתרים. דומיינים מסוימים, שנקראים דומיינים ברמה העליונה של קוד המדינה (ccTLD), יעמדו כברירת מחדל במיקום ספציפי.

צוותים מקצועיים של חברות בניית אתרים הגדולות בישראל מיומנים במיקוד דומיינים ברמה עליונה אחרים (TLD) כדי להצביע על מדינות ספציפיות. תת-תיקיות ותת-הדומיינים בדומיינים אלה של TLD יכולים להיות ממוקדים מבחינה גיאוגרפית גם למדינות שונות.

והנה הנקודה העיקרית שחשוב להפנים בנושא זה:

היא שחשוב לוודא שימוש בדומיין הנכון לדרישות SEO הבינלאומיות. על מנת להמחיש למה חשוב להיעזר במומחים בתחום בתהליך קידום האתר שלכם לקהל היעד הבינלאומי, חשוב להבין גם שלפעמים ניתן להגמיש את הכללים האלו, ודוגמה אחת כזו היא כאשר מקדמים תוכן עם SEO.

מומחי אוטומציה לעסקים יודעים שאפילו דומיינים של ccTLD או דומיינים של TLD עם מיקוד גיאוגרפי יכולים לדרג תוכן מידע בינלאומי. לכן מיקוד גיאוגרפי כל כך חשוב, ומבחינת תעשיות רבות, זו הגישה הנכונה. דירוג בינלאומי עוסק באספקת התוכן הנכון עבור הקהל הנכון, לרוב מסיבות עסקיות ספציפיות.

המטרה היא לוודא שהסורקים של גוגל לא יתבלבלו לחלוטין עם מספר הגרסאות של האתר שלכם, מה שיוביל לדחיקת האתר שלכם עמוק בתוצאות חיפוש רחוקות.

איך ממקדים אתר למדינה ספציפית?

הנה רשימה בסיסית של צעדים שיש להקפיד עליהם בתהליך מיקוד האתר למדינה ספציפית עם קידום אתרים בחו"ל:

  • שימוש בדומיין ספציפי למדינה.
  • ציון המיקום שאליו האתר ממוקד ב-Google Search Console.
  • רישום את כתובת העסק ב'גוגל לעסק שלי'.
  • הצגת כתובת בית העסק באתר.
  • אירוח האתר באופן מקומי (לצורך שימושיות כמו לקידום אתרים).
  • קבלת קישורים מאתרים ספציפיים למדינה.
  • יצירת תוכן בשפות מקומיות.

המטרה בצעדים אלו היא לשלוח איתות ברור לסורקים של גוגל לגבי המיקום בו אתם מתנהלים ולמי מיועד התוכן הזה. כך, למשל, אם קהל היעד שלכם נמצא בצרפת, אתם צריכים תוכנית מקיפה ומדויקת של קידום אתרים בצרפתית, שכוללת כמה שיותר איתותים ברורים לסורקים של גוגל, מכמה שיותר פריטים ברשימה.

אסטרטגיית קידום אתרים בחו"ל

במקרים רבים, רוב מאמצי SEO הבינלאומיים כוללים מיקוד למדינות מרובות, מה שאומר שיש להתאים את הגישה בכל המיקומים הרצויים.

קיימות כמה דרכים להשיג מטרה זו, שעשויות להתאים או לא להתאים למטרות העסקיות שלכם. הנה שלוש גישות החלות לרוב מאמצי SEO הבינלאומיים הרציניים.

1. שיווק באמצעות תוכן

תוכן שיווקי ממוקד יכול לעזור בדירוג בינלאומי של עמודי האתר, אפילו מאתר ccTLD. אם ניתן לייצר לידים דרך תוכן, אז קידום התוכן עם SEO יכול להיות האפשרות הפשוטה ביותר. תהליך זה קל מבחינה טכנית, אבל חשוב לוודא גם שהתנהלות שתבחרו, מתאימה לחברה שלכם.

לחברות שקיימות באינטרנט, כמו למשל חנות תכשיטים מקוונת, מתאים תהליך מקיף, מקצועי ומדויק של קידום אתרי תכשיטים, אבל לעסקים שאינם מקוונים, לרוב זו אינה שיטת ההתנהלות המתאימה.

2. אתר TLD יחיד

בתעשיות מסוימות, לעתים קרובות ניתן להשיג תוצאות חיפוש בינלאומיות אוטומטיות. יש חברה באוסטרליה שמוכרת רתמות בטיחות. זהו עסק נישה, וללא שום SEO בינלאומי ספציפי, הם מדורגים די טוב במדינות דוברות אנגלית כמו אוסטרליה, בריטניה וארצות הברית.

אם הם היו רוצים להתמקד בתהליך קידום אתרים בחו"ל, הם לא היו מתקשים לעשות זאת; תהליך SEO קלאסי יותר יהיה ככל הנראה כל מה שהם צריכים. ההמלצה כאן היא לבצע מחקר מקיף לפני שמתחילים מערך עסקי בינלאומי מורכב.

3. תיקיות משנה ומיקוד גיאוגרפי

אם אתם זקוקים לתוכן ספציפי למדינה, אחת האפשרויות הקלות ביותר היא ליצור ספריות משנה מקומיות באתר. ספריות משנה אלה יכולות להיות ממוקדות גיאוגרפיות ב-Google Search Console ויכולות להכיל תוכן ושפה ספציפיים למדינה.

ישנם שלושה יתרונות מרכזיים לגישה זו. ראשית, בגישה זו, האתר הישראלי שלכם מתרחב, כך שייתכן שיהיה פחות ניהול טכני ותקורה, למשל, אירוח. שנית, ספריות המשנה יירשו סמכות מדומיין האב.

הייתרון השלישי הוא שבגישה זו יש צורך לקדם אתר אחד בלבד, כך שבעוד שתהיו מעוניינים להשיג קישורים ספציפיים למדינה ולשפה, התנהלות זו עדיין פשוטה וחסכונית יותר מקידום אתרים מרובים, מה שיאלץ אתכם לפרסם מודעות קידום אתרים דרושים מומחים בינלאומיים ממדינות שונות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here