אם טרם שמעתם על אינסטגרם, הידוע כאינסטוש, זה הזמן לצאת מהמערה שבה חייתם בשנים האחרונות. מיליארד משתמשי הרשת החברתית הגדולה הכריעו את הכף – אינסטגרם נהפכה לאחת הרשתות הפופולאריות ביותר בעולם.
מפורסמים וידוענים רבים, ברחבי הארץ והעולם, כבר הבינו את הקסם של הרשת ותרומתה להשפעה, לפרסום ולקידום, והחלו להשתמש בשירותיה כדי להעצים את "המותג" שלהם, שהוא כאמור הם עצמם. כך הידוענים יכולים לשתף את חייהם בנגישות רבה למעריצים ולזכות בחשיפה רבה יותר, שבעולם האינטרנט מתרגמת גם לרווחים.
רשת האינסטגרם נולדה כפלטפורמה חינמית לשיתוף תמונות וסרטונים. הרשת נהפכה לבעלת השפעה כה רבה עד ש"הולידה" ידוענים בכוחות עצמה. מישהו אמר נטע אלחמיסטר ואנה זק?
כעת הגיע זמנכם לעלות אל תודעת האינסטוש גם כן.
המדריך להשגת העוקבים
כדי להתמצא באינסטגרם, חשוב להכיר את צמד המונחים הבא –
- עוקב – בעולם המציאותי אנחנו חרדים מאוד לביטחוננו האישי והמחשבה שמישהו עוקב אחרינו בחשכת הליל היא מחרידה ומצמררת. לעומת זאת, מספר רב של עוקבים באינסטגרם זו שאיפתו של כל משתמש ומשתמשת המעוניינים לזכות לחשיפה. לכו תבינו רשתות חברתיות.
- האשטג – שיטת תיוג שבה נעשה שימוש בסולמית כדי לקטלג ולסמן נושאים באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט. למשל – #תעשו_לנו_עוקב
כעת אתם מוכנים לעלות מדרגה. ברוכים וברוכות הבאים ובאות לכיתה ב' בבית הספר לקידום ולפרסום באינסטגרם.
טיפים לפרסום באינסטגרם
כדי להגדיל את תפוצת הפרסום והקהל שלכם, ישנה חשיבות למספר העוקבים שלכם. כלומר, ככל שיגדלו מספר העוקבים שלכם, כך יותר משתמשים יעקבו אחר התכנים שלכם באופן קבוע ויוכלו להפוך מ"צרכנים פוטנציאליים" לצרכנים בפועל. כדי לעשות זאת זכרו את כללי הזהב הבאים –
- מתחזקים את הפעילות – פעילות תכופה באינסטגרם הכרחית כדי להגיע לחשיפה ולכן מומלץ להעלות עד ל-3 פוסטים ביום. אם המשתמש שלכם הוא עדיין טרי, מומלץ להעלות מספר תכנים מעניינים לעמוד כדי שהלקוחות הפוטנציאליים או הקיימים המגיעים לעמוד, כבר ידעו במה הוא עוסק.
- עוקבים – כדי להגיע לקהל ממוקד ומותאם, מומלץ לעקוב אחר הפרופילים של המתחרים שלכם. באמצעות בחינת העוקבים הטריים שלהם, תוכלו לעניין אותם גם בשירות שלכם שכן הם יכנסו לבדוק את הפרופיל שלכם. שימו לב, המגבלה המומלצת לעשיית עוקבים היא עד ל-50-100 עוקבים ביום.
- האשטגים – האשטגים תורמים לחשיפה ולכן הם חיוניים לפרסום באינסטגרם. ההמלצה שלנו היא לבחור באיכות ההאשטג על פני הכמות. קיימות תוכנות רבות המאפשרות לבצע מחקר אחר ההאשטגים הפופולאריים.
שימו לב, עשיית עוקבים בסדר גודל המוני עשויה להסב בעיות ולגרום לכך שתיחסמו. לכן, רצוי מדי יום לעקוב אחר 50-100 משתמשים חדשים.