התמכרות לסמים- בור ללא תחתית
קרדיט freepik.com

תרבות השפע מאפשרת לרבים מאיתנו גישה לגורמים מסכני חיים. כתוצאה מכך אנשים רבים מוצאים את עצמם מכורים לחומרים ממכרים או התנהגויות מסוכנות. הפתרון האידיאלי לבעיות התמכרות כיום הוא פניה למכון גמילה לטיפול איכותי.

 

התנהגות מסוכנת

אנו חשופים כל העת לשלל רחב של התנהגויות מסכנות חיים. אולם, מעל כולן עומדת האפשרות להתמכר להימורים. כאשר אדם שקוע עד צוואר בבעיות הימורים, החובות גדלים והקושי להיפרד מההימור גובר, אין מנוס אלא לפנות לתהליך גמילה מהימורים. שלא כמו בכל תהליך גמילה אחר, הגמילה מהימורים מתרכזת כולה בפן ההתנהגותי. זאת מפני שהמכור חווה תחושת היי מהורמונים המשתחררים בגופו בעת ההימור עצמו ולא מחומרים חיצוניים.

 

משלבים כוחות

לרוב הטיפול של מרכז גמילה מהימורים אכן מתמקד בבעיות התנהגות. אך לא מעט מכורים מציגים גם בעיות שתייה, התמכרות לאלכוהול או סמים לצד ההימור הכפייתי. לכן, מרכזי הגמילה משלבים תוכניות לטיפול בהימורים עם גמילה מסמים ואלכוהול. יצירת תוכנית עבודה לטיפול ארוך טווח מאפשרת לחולה להתמקד אך ורק בעצמו ולהבריא בקצב שנכון ומתאים לו. הצוות הרפואי במכון הגמילה יכול להתמודד עם חולה אשר סובל מכמה התמכרויות במקביל.

 

התמודדות עם חומרים ממכרים

הטיפול של מרכז גמילה מאלכוהול מחייב את המטופל לעבור גמילה פיזית מהשפעת החומרים הרעילים בשתייה החריפה. כדי להתמודד עם כל בעיית התמכרות, החולה חייב להיות מנותק לפרק זמן מסוים מהסביבה שלו ולהתמקד בניקוי הרעלים. הגמילה הפיזית מלווה בתופעות לוואי קשות הנקראות "תסמיני גמילה". כחלק מהתסמינים החולה יכול לחוות הזיות, בחילות וכאבים קשים. אי לכן, לצוות הרפואי יש סמכות לתת חומרים משככי כאבים למיתון התופעות וסיוע למטופל.

 

טיפול והשגחה צמודה בכל שלב

גם תחת טיפול של מוסד גמילה מסמים ניתן לראות תסמינים אלו. אולם בהתמכרות לסמים קלים וקשים, לגמילה הגופנית יש משמעות רחבה יותר. ראשית מפני שהתלות בסמים היא גדולה הרבה יותר. ושנית בגלל שלסמים לוקח פרק זמן רב יותר להתנקות ממערכות הגוף. החולה נאלץ להתמודד עם התקפים קשים יותר שיכולים להיגמר גם בפרכוסים ולכן הטיפול הרפואי בסמים הוא צמוד יותר.

צוות מרכז הגמילה רנסאנס ויקטוריה מלווה מכורים בדרגות שונות במהלך טיפול הגמילה שלהם. לכל מכור בונה הצוות הרפואי והפסיכולוגי את צורת הטיפול המתאימה לו ביותר ומאפשר לחולה לקבל תמיכה נפשית ופיזית כפי שיצטרך. החולים עוברים את כל שלבי הטיפול יחד עם הצוות הרפואי. לפרטים נוספים וליצירת קשר ניתן להתקשר1-800-205077.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here