זונחים את ההרגלים הרעים

כיום צעירים רבים מוצאים את עצמם במעגל בלתי פוסק של צריכת חומרים ממכרים מסוגים שונים מבלי לקבל את הכלים להתמודד עם ההתמכרות. דפוסי התנהגות אלו, עלולים להיות מסכני חיים ולכן חשוב מאוד לפעול במהירות ובנחישות על מנת לצמצם החשיפה של המכור למקור התמכרותו. הפנייה למרכז גמילה מאפשרת קבלת טיפול ורכישתם של כלים לחיים בריאים יותר.

מעשנים על הבר

אם בעבר עישון סיגריות הייתה פעולה נפוצה מאוד, כיום צעירים רבים מגלגלים סיגריות מחומרים ממכרים אחרים. ההתמכרות השקטה לסמים קלים, מביאה את אותם הצעירים לפנות לתהליכי גמילה מנייס גאיי ומחשיש על בסיס קבוע. תהליכים אלו הם תהליכים התנהגותיים ולרוב לא כוללים ניקוי פיזי ממושך של הגוף משאריות הסם. לכן, האתגר המהותי הוא מציאת הנכונות לשינוי ועמידה בהבטחות של המכור כלפי עצמו. זהו אתגר מאוד לא קל, במיוחד לאחר חזרתו לחיים ה"אמיתיים" שם החשיפה לסמים קלים נמצאת כמעט בכל מקום.

מתמודדים עם הטיפה המרה

כמו בסמים, גם התמכרויות לאלכוהול הופכות נפוצות יותר בשנים האחרונות. כאשר אנו פוגשים במשקאות האלכוהוליים כמעט בכל אירוע חברתי, מכורים מוצאים את עצמם במלכוד שקשה לצאת ממנו. פנייה לתהליך גמילה מאלכוהול יכולה לבוא על רקע של החלטה או לאחר מחלה פיזית שמקורה בהתמכרות. כך או כך, על המכור יהיה לעבור גמילה פיזית על מנת לנקות את גופו מרעלי האלכוהול, ובמקביל לעבור תהליך נפשי שיעזור לו להתמודד עם התמכרותו ברמה הרגשית.

מוצאים איזון בין כל הפיתויים

הזמינות לחומרים ממכרים כיום היא גדולה מאוד. החל מאלכוהול ועד למשככי כאבים, אנחנו יכולים להשיג הכול ובשפע. לכן תהליכי גמילה ממשככי כאבים או סמים מחייבים את המטפלים לנקוט גם בצעדים התנהגותיים על מנת לשנות את אורח חייהם. במהלך האשפוז המטופל עובר סדנאות, שיחות משפחתיות וטיפולים אישיים על מנת לאתר את מקור הבעיה הרגשית ולטפל בה. כמו כן, הוא מסיים את הגמילה כאשר בידיו סל כלים להתמודדות עם האתגרים של העולם שמחוץ למרכז הגמילה. כל אלו חייבים לבוא לצד רצון עז של המטופל לשמור על עצמו בריא וחיוני.

מרכז אמיל הוא מכון גמילה מסמים ואלכוהול אשר מלווה מכורים רבים בתהליכים אישיים לשינוי משמעותי בחיים. כל התהליך מלווה בצוות רפואי מקצועי מוסמך. לקבלת פרטים נוספים פנו אל המרכז באתר או בטלפון 077-9967463. למידע נוסף על реабилитационный центр в Израиле צרו איתנו קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here