יתרונות וחסרונות בין כרטיס ביקור רגיל לכרטיס ביקור דיגיטלי

אחת מהדרכים להעברת מידע ומסרים היא באמצעות כרטיס ביקור. בעקרון, בכל כרטיס ביקור קיימת האינפורמציה הבסיסית ההכרחית על האדם המוסר אותו או על הגוף אותו הוא מייצג. כרטיס ביקור יכול להיות אישי. למשל: של מנכ"ל גוף מסחרי, מוסדי, חברה סמך ממשלתית ועוד. בכרטיס ביקור כזה יצוין שם הגוף ובנוסף, שם ותפקיד בעלי הכרטיס. כרטיס ביקור מסוג אחר הינו כרטיס המוסר רק מידע על הגוף עצמו ללא פירוט אישי. המידע הינו, לרוב, מצומצם וכולל שם, כתובת, מספר טלפון נייח ונייד, כתובת אימייל, כתובת אתר וכדומה. הרצון הוא שהמידע יהיה ממוקד ולא יעמיס פרטים בכמות מוגזמת שאיננה הכרחית.

אילו סוגים יש?

נהוג לעשות שימוש בשני סוגי כרטיסי ביקור, הראשון הוותיק הוא כרטיס ביקור רגיל המודפס על נייר עבה, והשני כרטיס ביקור דיגיטלי שמועבר על ידי מכשירים דיגיטליים דוגמת טלפונים ניידים, טאבלטים, מחשבים וכדומה, המציפים את השוק בעידן המודרני. כמובן, שיש הבדלים רבים בין שני סוגי כרטיסי הביקור ורבים מהם נוגעים במהירות התקשורת ובמהירות ובאופן העברת המידע והפצתו בין האנשים המוסרים ומקבלים אותו. בכרטיס ביקור דיגיטלי הכול מתבצע במהירות רבה יותר וביעילות מדהימה, בוודאי, ביחס להעברת כרטיס ביקור רגיל מיד ליד המתבצעת בעת פגישה פנים אל פנים. נכון הוא, שהעברה מיד ליד הינה אינטימית יותר אבל, במקרים רבים,  נוח יותר להעביר מידע ראשוני לאדם שלא מכירים.

להלן ההבדלים

ניתן לשלוח כרטיס ביקור דיגיטלי לקראת פגישה, להעבירו במהלך אחת כזאת או לאחר מכן. הוא נשמר אצל המקבל אותו אשר יכול להעבירו הלאה למתעניין אחר, וכך, מתבצעים הפצה ופרסום מתגלגלים  ללקוחות פוטנציאליים. – בכרטיס ביקור רגיל הדבר אינו אפשרי.

כרטיס ביקור דיגיטלי ניתן לשיתוף ופרסום בכל הרשתות החברתיות כולל ווטסאפ, פייסבוק, מייל והודעות. – לעומת זאת, ניתן לצלם כרטיס ביקור רגיל ולשלוח אותו הלאה, אבל האפקט והמראה שלו לא יהיה מרשים כמו בדיגיטלי.

ניתן להוסיף לכרטיס  דיגיטלי סרטוני יוטיוב, תמונות, מסמכים ומידע אחר המצוי בקישורים לבית העסק – מה שלא ניתן לעשות בכרטיס ביקור רגיל.

ניתן לעדכן כרטיס ביקור דיגיטלי בקלות – מה שלא ניתן בכרטיס רגיל שבו כל שינוי מחייב הכנת כרטיס חדש מהיסוד.

לכרטיס דיגיטלי ניתן להוסיף תצוגת מפה המאפשרת ניווט לבית העסק, ניתן ליצור מאגר לקוחות ולחזור אליהם לתזכורת חוזרת ונוספת לאחר מספר חודשים – כל הפעילות הזאת ואחרת נוספת איננה אפשרית בכרטיס ביקור רגיל  והנגשתו לנמען המבוקש הינה מסורבלת כל פעם מחדש.

החיסכון הכספי בדיוור דיגיטלי גדול מאוד ולמעשה העלות העיקרית היא בייצור הכרטיס עצמו. מאחר וכל המערכות הדיגיטליות קיימות ממילא לצרכי העסק ולצרכים האישיים – צריך לזכור, כי הכנת כרטיסי ביקור רגילים איכותיים עולה אף היא כסף.

במקרים רבים כרטיסי ביקור דיגיטליים מרשימים לא פחות מהרגילים ואפילו עולים עליהם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here