זה יכול לקרות לכל  אחד. אתם מקלידים את השם שלכם בגוגל ו… מגלים כי כבר בתוצאה הראשונה יש לכם אזכור שלילי שלא מציג אתכם באור טוב. במקרה הפחות גרוע, זוהי תגובה בפייסבוק. במקרה הגרוע יותר, זוהי כתבה בתאר חדשות. מוניטין שלילי ברשת הוא מצב בלתי נעים אשר יכול לפגוע בעסק. ברגע שהגולשים יקראו מידע מפליל על בית עסק כלשהו, הם יימנעו מלפנות אליו והעסק יאבד לקוחות.

היכן ניתן להיתקל במוניטין שלילי

מוניטין שלילי ברשת הוא תופעה נפוצה למדיי. די בלקוח אחד שאינו מרוצה מהשירות שקיבל, עובד המעוניין לנקום בבוס או בת זוג לשעבר שמחפשת דרך טובה להפליל את בן זוגה ולפגוע בפרנסתו. המוניטין השלילי יכול להופיע בדרכים שונות:

  • תגובות בעמודי פייסבוק – עמודים עסקיים נועדו לקדם את החברה, לצבור לייקים ולפרסם שירותים. אך עמודים אלה חשופים לזעמם של לקוחות בלתי מרוצים שיכולים להרוס את המוניטין באמצעות תגובה אחת. אם אתם מקבלים תגובה שלילית, השתדלו לענות עליה במהירות תשובה עניינית. אל תנסו למחוק את התגובות השליליות, שכן פייסבוק שומרת את ההיסטוריה של התגובה.
  • תקדין – אם לקוח הגיש נגדכם תביעה, המידע על התביעה הזו יגיע לבית המשפט ולאחר מכן לאתר "תקדין" הנגיש לכל הגולשים.
  • כתבה באתר מוביל – כתבה חדשותית שלילית עלולה לפגוע קשות בתדמית שלכם. גם מקדמי אתרים מקצועיים אשר עובדים קשה כדי לדחוק את הכתבה לתוצאות האחרונות עלולים לנחול תבוסה, שכן הכתבה עלולה להופיע שוב בתוצאות הראשונות.
  • דיונים בפורומים – השם שלכם יכול להופיע בפורומים. לדוגמה, גולש אשר שואל את דעתם של גולשים אחרים לגבי השירות שלכם עלול לקבל תגובות שליליות שירתיעו אותו מלפנות אליכם.

יש מי שיכול לעזור לכם

לא קל להילחם באזכורים שליליים. לעתים ניתן לבקש מגוגל להסיר את התוצאה הבלתי רצויה, אך אתם עלולים להיתקל בסירוב מנומס. אף על פי כן, עדיין יש מה לעשות בנידון. מקדמי אתרים מקצועיים המתמחים בניהול מוניטין שלילי ברשת יוכלו לעזור לכם לדחוק את התוצאה השלילית על ידי יצירת קישורים חזקים לאתר שלכם או לשם העסק שלכם, קישורים שיופיעו במקומות הראשונים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here