זהות עיצובית

עיצוב אתרים יכול להשאיר רושם חזק אצל לקוחות קיימים כמו גם אצל לקוחות פוטנציאלים, עיצוב אתר יכול להיבנות מרשים מספיק בכדי שלקוחות קיימים יתלהבו ויראו אותו לחברים קרובים, משפחה, עמיתים לעבודה וכו' כמו גם למשוך גולשים מזדמנים שמגיעים אליו כתוצאה ממחקר (חיפוש) שהם עושים בנושא. לא משנה איזה תסריט הביא את האתר המדובר למודעות הגולשים, בכל אחד מהמקרים הללו חזות מרשימה, כלומר עיצוב האתר יחד עם מתן אינפורמציה חיונית על העסק/שרות/מוצר היא הקומבינציה המנצחת. בתחרות שבין יותר מ-11 ביליון דפי רשת על ליבו של הגולש.
עיצוב אתרים אפקטיבי צריך להביא מספר דברים בחשבון, ככלל אצבע הטכניקה הטובה ביותר היא להסתגל על הדברים מנקודת מבטו של המבקר באתר – מה הוא מחפש למצוא ובאיזה אופן. התשובה לשאלה זו מגדירה גם את המטרה הראשית שלשמה נוצר אותו עיצוב אתר. לאחר מכן יש לחשוב על הדרך הטובה ביותר לתת לגולש את מה שהוא חיפש, בין אם מדובר במידע, שרות או מוצר יש להתאים את אופן ההגשה לתבניות אפקטיביות ורלוונטיות.
עיצוב אתרים ייחודי הנו נקודת מוצא בסיסית המאפשרת צמיחה והתקדמות של זהות אינטרנטית שלמה הנובעת או פועלת יחד עם הזהות העיצובית.

מגמות עיצוביות באינטרנט

המגמות בתחום מכתיבות עיצוב אתרים נקי, מידע וקל לניווט, כלל שלושת הלחיצות הוא בסיס טוב למערכת ניווט באתר. כלל זה יצור זרימה נעימה ומהירה כשהמידע נמצא מקסימום 3 לחיצות עכבר מרגע כניסתו של גולש לאתר.
דבר נוסף שיכול לעזור ליצירת עיצוב אתרים מושך הנו החדרת אלמנטים שונים וחכמים לשם "אוורור" הטקסט, גם שימוש בצבעים משלימים והצללות עדינו יכול להוריד מהכובד הוויזואלי של גושי טקסטים פזורים על דף. הרשת הדיגיטלית היא מקום מצוין ליצירת אסטרטגיה שיווקית באינטרנט לעסקים קטנים, אין צורך יותר במשרדים פינתיים עם נוף לים. עיצוב אתרים יכול למנף אתר ע"י הבאת תנועה, השארת התנועה בתוך האתר כמו גם סיוע בהמרת אותם מבקרים ללקוחות. כל היתרונות הללו מסתכמים לנקודה החשובה ביותר עבור בתי עסק המחפשים ליצור נוכחות ברשת – דירוג מנועי החיפוש. דירוג גבוה של אתר כלשהו הוא המשרד הפינתי של ימינו. חברות עיצוב אתרים יכולות לסייע לכל זה לקרות, מתפקידם לייצר אתר יצירתי שמביא בחשבון את רצונות הלקוח, המסר שהוא רוצה להעביר, קהל היעד, המתחרים ועוד. עיצוב אתרים מקצועי אולי יעלה יותר אבל עיצוב אתר אינו דבר שכדאי לחסוך בו, עיצוב אתר טוב יראה יותר לקוחות ממשרדי החברה יעבוד עבור העסק 24/7 וייצר הכנסה עבור הוצאות אחזקה מינימליות ביותר.

טעויות נפוצות בעיצוב אתרים

ישנם לא מעט אופציות לטעות בדרך לעיצוב הנכון. מתוך מגוון הטעויות האפשרי ישנן 5 שנוטות לחזור על עצמן באתרים רבים:
1. יותר מידי גרפיקה – עיצוב אתרים שמכיל עומס של אלמנטים גרפיים יכול לגרום לזמן טעינה ארוך מאוד לאתר, מה שיוביל בתורו לעזיבת הגולשים לאחר זמן קצר. ייתכן גם שאותו עומס ירחיק אפילו את המעט שהמתינו לסוף הטעינה וירתיע אותם מלחזור שוב. כדאי לוודא שכל המרכיבים הגרפיים הכרחיים לאתר ושהם בפורמט הקל ביותר מבחינת משקל.
2. סופר מבקרים – ממש לא מומלץ ליצור מונה מבקרים וויזואלי כחלק מפרויקט עיצוב אתרים מתחיל, סופר מבקרים יכול אולי להתאים עבור עיצוב אתרים לאתר רווי תנועה. סופר מבקרים לאתר בלי מבקרים לא יקרין באופן חיובי על המצב. הצגת מונה מבקרים לאתר עשיר תנועה יכול למשוך מפרסמים כמו גם להרשים את המבקרים.
עדיף לנצל את כל הדרגים האחרות שהרשת מציעה למספור מבקרים – דפי רישום של שרת, אפליקציות של מנועי חיפוש וכו'.
3. באנרים – יש להגביל מראש את מספר הבאנרים ההכרחיים. עיצוב אתרים המכיל באנרים נוטה לעורר סלידה אצל גולשים רבים, במיוחד אם הבאנרים מוצגים בכמות גדולה או כאלה שמרצים אנימציה כלשהי. מעבר לכך עיצוב אתרים עם באנרים מחייב זמן טעינה אטי של האתר.
4. עיצוב אישי – חשוב שכ עיצוב אתרים יעשה עפ"י תבנית חשיבה אנטואטיבית שתמנע מהמבקר באתר להרגיש אבוד או לא לדעת לאן ואיך להתקדם. עיצוב אתרים מאורגן יצור עבור המשתמש סביבה שהוא מבין, יכול ורוצה לשהות בה. בעזרת עיצוב אישי ניתן להוביל את המבקרים באתר למקומות הרצויים באתר.
5. הכללה – הדרך האפקטיבית ביותר לביצוע מכירה ברשת היא יצירת אתר אישי הנוגע בקהל היעד. אתרים רבים נוטים להיות כללים מידי ומנסים להגיע לכולם. במציאות אי אפשר להגיע לכולם, בעל העסק שעבורו נעשה העיצוב מכיר את הנישה שלו ויודע לאן יש לכוון. כדאי ליצור עיצוב אתרים כמה שיותר אישי ונוגע, עיצוב אתרים שיגרום למבקר לחוש בסביבה מוכרת ובטוחה.

שמירה מפני חמשת הטעויות הנפוצות הללו היא כבר דרך ארוכה לעבר יצירת עיצוב אתרים נכון, מודרני ויצירתי שיענה על דרשות הלקוח כמו גם ישקף את כישוריו של המעצב הגרפי או של חברת העיצוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here