צ'יפוטלה - דרך מושלמת להוסיף פלפל לחיים
קרדיט: trespesoshop.co.il

מקורו של פלפל צ'יפוטלה במקסיקו והוא נחשב לחריף במיוחד ובעל ניחוחות וארומה ייחודיים. הצ'יפוטלה מהווה חלק קטן ממשפחה רחבה של פלפלים חריפים והוא מתאים למגוון מאכלים ותבשילים בהם: מרקים, תבשילי בשר וקדרה וכן לממרחים שונים שהמוכר בהם הוא איולי צ'יפוטלה מתוק חריף. הפלפל המקסיקני נחשב כמרכיב חשוב ונפוץ במאכלים רבים במטבח המקסיקני והאמריקאי, אולם הוא לא מתאים לכל אחד ושמור למי שמסוגל לעמוד ברמת חריפות גבוהה מזו של פלפלים מוכרים יותר בישראל דוגמת פלפל ירוק ישראלי ופלפל צ'ומה. פלפל צ'יפוטלה ועוד מגוון פלפלים וירקות תוכלו למצוא בטרז פזוס.

המאפיינים הייחודיים והשימושים של פלפל צ'יפוטלה

פלפל צ'יפוטלה נחשב כמרכיב חדש, באופן יחסי, במטבח הישראלי שעד לפני מספר שנים לא רב לא ידענו על קיומו. בשנים האחרונות, הצ'יפוטלה הצטרף למוצרים ומזונות נוספים המגיעים אלינו מארצות שונות מכל רחבי העולם, מה שהופך את המטבח הישראלי למגוון, מעניין וטעים יותר. מדובר בפלפל בצבע אדום כהה המגיע לרוב במצב מיובש או כמחית מסוננת וטחונה. הצ'יפוטלה מתחיל את חייו כפלפל חלפיניו מקסיקני ובהמשך הוא עובר תהליכי יבוש ועישון המעניקים לו ארומה וטעמים מתקתקים וחריפים ייחודיים. לאחר סיום תהליך העישון, הפלפל עובר תהליך ייבוש ומועבר למעדניות ולחנויות בכל רחבי העולם ונחטף מהמדפים במהירות.

תהליכי עישון וייבוש טבעיים המשמרים את הטעם המקורי

תהליכי העישון והייבוש הייחודיים שעובר פלפל הצ'יפוטלה הופכים אותו לתבלין מיוחד למדי. הייבוש מאפשר לטחון את הפלפל, מה שהופך אותו לחריף במיוחד ומאוד שימושי במטבח המקסיקני והאמריקאי וכיום במטבחים רבים נוספים בכל העולם. פלפל צ'יפוטלה מגיע במצב שלם ומיובש, טחון או כמחית בטעמים רגיל או מעושן. בכל התהליכים לא מתווספים לפלפלים חומרים כימיים כלשהם או חומרים לא טבעיים, מה שמבטיח שמירה על טעמו המקורי והחזק. את הצ'יפוטלה ניתן לשלב במגוון מאכלים: קדרות של קטניות וירקות, תבשילי בשר, תבשילי שעועית אדומה או שחורה, מרקים, רטבים ומטבלים ועוד.

מוצרי בישול מקסיקניים איכותיים

חברת טרז פזוס הינה חברה מובילה וותיקה בייצור ושיווק של מגוון מאכלים, מוצרי בישול וכלי הגשה ובישול שמקורם המקסיקו. המפעל, הביא את בשורת המטבח המקסיקני לישראל וכיום אנו מציעים לקהל לקוחותינו הרחב שלל מוצרים: טורטיות מקמח תירס וחיטה, ריבות וקונפיטורות, רטבים וסלסות, רוטב פלפלים ומגוון ממרחים אותנטיים נוספים, ירקות טריים ממקסיקו, כלים מסורתיים ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here