שלום לגולשים!

הפעם אני מאוד רוצה לקדם נושא מאוד חשוב, שאמור להופיע בכל אתר עסקי, אך מופיע רק במעטים שבהם.

אני חושב שהגיע הזמן להוציא מהמשוואה את רצונכם למכור ללקוחות ולהשיג לקוחות חדשים, ולהכניס למשוואת המכירות את רעיון "הלקוח החוזר".

בימים עברו – כאשר לכל בעל עסק היה מקום פיסי בעולמנו. אם הייתם רוצים לקנות מוצר, הייתם מגיעים לחנות המוכרת את אותו מוצר וקונים אותו. בדרך לשם, ככל הנראה שהייתם עוברים מספר חנויות, עד שהייתם מוצאים את בעל החנות שאיתו הייתם מתמקחים, ממנו יצאתם מרוצים, וממנו החלטתם לרכוש את המוצר.

בעידן האינטרנט הדבר שונה מאוד – כאשר אתם רוצים לרכוש מוצר, אתם ישר מחפשים בגוגל על המוצר ועל עסקים שמוכרים אותו, ובתוך מספר דקות כבר עברתם על עשרה, אם לא עשרים חנויות זהות המוכרות את המוצר במחירים שונים. בעידן האינטרנט אתם כנראה תקנו מהחנות הזולה ביותר שנראית לכם בכל זאת אמינה ורצינית.

השילוב הזה של אמינות מול מחיר הוא דבר שלא קיים בעולם הפיסי, מאחר שאם אתם נמצאים בחנות עצמה, ורואים את המוצר באריזת היצרן – אין שום פן של אמינות מאחר ולא ניתן לעבוד עליכם או לרמות אתכם בשום אופן.

בכל אופן, פן האמינות הוא מאוד חשוב ברשת האינטרנט, ואתם – בעלי העסקים הרוצים לשווק את המוצר שלכם – צריכים ליצור אתר שיציג אתכם וייראה הכי אמין שאפשר, על-מנת שגם בימים שבהם אתם לא הכי זולים – תוכלו לפחות להיות הכי אמינים!

אז – איך יוצרים אתרים אמינים?

הנה הסוד – הגולשים-קונים שלכם רוצים לדעת כמה שיותר פרטים על המוצר לפני שהם קונים. מאחר שהם לא חשים אותו ביד, הם רוצים לוודא שהמוצר הוירטואלי שהם קונים כרגע הוא אותו מוצר שהם רוצים שיגיע אליהם ליד בעוד מספר ימים. בשביל לתת להם את האפשרות הזאת – תפרטו עד כמה שאפשר על המוצר ועל מה שניתן בתוכו. ככל שהפרטים מלאים יותר, מדויקים יותר, ומפורטים יותר – תזכו באמונם של הלקוחות.

אבל – איך לגרום להם לחזור?

יופי, אז דיברנו על העובדה שאתר אמין צריך להיות גדוש במידע, ודיברתי בהתחלה שאני אספר לכם איך לגרום ללקוחות לחזור. אז הרעיון די דומה ואפילו קשור אחד בשני:

גולשים לא אוהבים לשמור ב"מועדפים" (או "סימניות" בדפדפנים אחרים) אתרים עסקיים, חנויות וכו'. לכן – עליכם לשכנע את הגולש שבאופן עקרוני לא מדובר באתר עסקי, אלא אתר שייתן לו רווח אישי גם מגלישה יומיומית בו. הדבר הזה ניתן להשגה באותה הדרך שבה משיגים אמינות – ממלאים את האתר במידע רלוונטי אודות המוצרים שאתם מוכרים!

נשמע פשוט – לא כ"כ!

מילוי מידע שיגרום לגולשים לחזור הוא לפעמים מפרך ומתיש, במיוחד עבור כאלה שלא רגילים לכך.

אינסטלטור שיקים אתר יוכל להשיג לקוחות חוזרים בקלות אם יכתוב באתר מדריכים לטיפול בבעיות קלות בבית, או מאמרים לשמירה על תקינות הצינורות בבית לאורך זמן. קוסם ישיג הרבה מאוד לקוחות חוזרים אם יפרסם באתרו לימוד של מספר קסמים או יציג מספר קסמים יפים לצפייה. בעל חנות מצלמות ישיג הרבה לקוחות חוזרים אם יכתוב מדריכים לצלמים חובבנים כיצד לבצע תמונות מרהיבות, או על ההבדלים בין המאפיינים השונים במצלמות.

עכשיו זה נשמע קצת קשה? לא נורא!

מי אמר שהדרך לשיווק מצויין תהיה קלה ופשוטה? ובכן.. אף אחד!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here