אזרחות ליטאית
credit: canva.com

אזרחות ליטאית

במידה והנכם צאצאי ליטא, רצוי שתבחנו האם  אתם זכאים לקבל אזרחות ליטאית. קבלת אזרחות ליטאית תעניק לכם זכויות ויתרונות רבים ומשמעותיים. משרד עורכי דין זאב ליסון ושות'  שמתמחה מזה קרוב ל-20 שנים בתחום זה, יעניק לכם את השירות הטוב והמקצועי ביותר וגם ילווה אתכם יד ביד לאורך כל הדרך- משלב בדיקת הזכאות חיפוש מסמכים בארכיונים בליטא, הכנת תיק הבקשה לרבות כל התרגומים והאישורים הנוטריוניים, הגשת הבקשה (גם פיסית במשרד ההגירה בליטא) ועד לקבלת האזרחות הליטאית.

למה כדאי להוציא אזרחות ליטאית?

אזרחות ליטאית מקנה זכויות ויתרונות רבים: מעבר חופשי בין מדינות האיחוד האירופאי, אפשרות לעבוד ולהתגורר במדינות האיחוד האירופאי, ללמוד בחינם או בסבסוד במוסדות להשכלה גבוהה במדינות האיחוד האירופאי, פטור מוויזה למדינות רבות (ביניהן ארצות הברית)ועוד.

לפי הדין בליטא ניתן להשיג אזרחות ליטאית מכוח השבה, מטעם- מי שהיה אזרח ליטא עד לשנת 1940.. זכות זו ניתנת גם ל-3 דורות אחורה עבור צאצאי אותו אזרח. עם זאת, קריטריון בסיסי זה איננו היחיד היות וישנם עוד תנאים רבים אותם צריך לבדוק במסגרת בדיקת זכאות משפטית ועובדתית יסודית ומקצועית . לפני מספר שנים ולמשך פרק זמן מסוים, על מנת לקבל אזרחות ליטאית על המבקש היה לוותר על האזרחות הישראלית שלו. כיום, באופן עקרוני ניתן להחזיק באזרחות כפולה מבלי לוותר על הקיימת.

 בדיקת זכאות לאזרחות ליטאית

על מנת לערוך את הבדיקה הראשונית באשר לזכאות לאזרחות ליטאית, מומלץ לפנות רק לעורך דין ונוטריון מוסמך אשר בקיא ומנוסה בתחום האזרחות הליטאית. אמנם זו היא "רק" בדיקה ראשונית אולם ככל שתהיה מקצועית ויסודית יותר כך יגדלו הסיכויים להשיג אזרחות ליטאית ולמנוע מפח נפש. כמו כן, בדיקה מקצועית ויסודית באמצעות עורך דין מנוסה עשויה למנוע מצבים של נקיטת פעולות יקרות ומיותרות במידה וכבר במסגרת הבדיקה יתברר כי אין פוטנציאל ממשי לזכאות לאזרחות ליטאית או שיש צורך בביצוע פעולות מקדימות במישור המשפטי והעובדתי. על כן, טרם הגשת הבקשה לאזרחות ליטאית יש צורך לבצע בדיקת זכאות מעמיקה על ידי  עורך דין  מוסמך.

החל משנת 2004, מאז כניסת ליטא לאיחוד האירופאי, משרד עורכי דין זאב ליסון ושות' עוסק בהשבת אזרחות ליטאית לקוחות רבים מישראל וגם מרחבי העולם. כחלק מהשירותים שהמשרד נותן, נציגי המשרד מגיעים וגם פועלים ישירות מול משרד ההגירה וגורמים רשמיים נוספים בליטא על מנת שלקוחותיהם יקבלו את השירות הטוב והמהיר ביותר.

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here