קרדיט: Canva

מפוחי אוורור הם אחד המוצרים הבסיסיים במבנים גדולים, במיוחד בשטחי תעשייה ומכשור, אך ממש לא רק בהם. תפקידם של מפוחי אוורור הוא כשמם כן הוא, לנפוח אוויר חדש, צלול ונקי אל תוך שטח שבו האוויר חנוק, מלא חומרים מסוכנים או בלתי איכותיים, מזוהם או משומש מדי. מפוחי אוורור הם חדשנות במלא מובן המילה, והופכים להיות חובה במיוחד בעידן שבו מדברים על עולמות בתוך מבנים, ערים בתוך מגדלים, ובאופן כללי נוטים להעביר את הפעילות העולמית כולה אל תוך מבנים  וחללים סגורים. אין ספק שאיכות האוויר שאנו נושמים היא משמעותית לאורך החיים ותקינותם של כל הבאים בשערי המבנה, ואת הנתון הזה פועלים מפוחי אוורור להפוך לאיכותי יותר. האם יום יבוא וכל המבנים יהיו מצויידים במפוחי אוורור? אין לדעת, אולם עד אז חברת ס.א.א. הנדסה ומיזוג אוויר פועלים לסייע לעניין במבנים המחוייבים על פי חוק בכך, והם לא מעטים.

למה צריך אוורור

באופן כללי, עוד טרם שנדבר על סיבות נוספות מעבר לכך, יצורים חיים הם אלמנטים המזהמים את האוויר הנמצא בסביבתם. ריאות ירוקות הוא ביטוי המגדיר צמחייה, היות והיא מנקה את האוויר באמצעות שאיפת חומרים מסוכנים כמו פחמן דו חמצני, אשר יצורים חיים פולטים אל האוויר עם כל נשימה. באופן כללי בני אנוש גוזלים חמצן מכל חלקיק אוויר הקיים בסביבתם, הם נושמים אותו אל תוכם וממערכת הנשימה החמצן עובר דרך מערכת הדם אל כל איברי הגוף ובלעדיו אין להם חיים. במקביל, היות ובאוויר מצויים גם חומרים המזיקים לגוף מערכת הנשימה פולטת אותם בחזרה. על כן עם הזמן הופך האוויר למופחת חמצן ומלא יותר בחומרים בלתי ראויים לנשימה. כך יורדים אחוזי החמצן בשטח. במבנים סגורים יותר הבעיה מחריפה, ובמבנים המכילים מכונות ומכשור מיוחד הבעיה הולכת ונהיית מהותית יותר ויותר. מפוחי אוורור אמורים לפתור את הבעיה באופן מלא, תפקידם לשאוף אוויר הקיים בשטח הסגור ולהזרים אוויר חדש ונקי מבחוץ.

סוגי מפוחים

מפוחי אוורור קיימים בקונסטלציות שונות של אביזרים ויחידות. חשוב לדעת להתאים את מערכת האוורור באופן מדויק למבנה, לגודלו ולייעודו, כדי לענות על הצרכים של המקום ולאפשר באופן רציף ומלא נשימה נקייה ובריאה על פני כל השטח הנתון בכל עת. יש לדעת כמה מפוחים המקום דורש והיכן למקם אותם, וגם זאת החלטה שצריכה להתקבל בשימת לב על ידי איש מקצוע יחד עם בחירה מושכלת של סוג המפוחים.

צרו קשר עוד היום עם הצוות המקצועי של ס.א.א ותהנו מאוויר נקי ובטיחותי במהירות ובקלות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here