קרדיט canva

תזונה משפיעה במידה ניכרת על הבריאות בכל שלבי החיים, ובפרט בגיל השלילי. לאוכל יש השפעה גם על התפקוד הקוגניטיבי, ואפילו על מצב הרוח, ולכן אחד האתגרים של כל בית אבות הרצליה (וגם, כמובן, בתי אבות בפתח תקווה, כפר סבא, רעננה וכל מקום אחר) הוא לוודא שהדיירים מקבלים תזונה עשירה ונכונה עבורם.

ארוחות קטנות בתדירות גבוהה

המלצה חשובה אחת שמיושמת במסגרת בית אבות הרצליה שמעסיק דיאטנית מנוסה היא להעדיף ארוחות קטנות בתדירות גבוהה על-פני ארוחות גדולות ומכבידות. המלצה זו, שתקפה אגב גם בגילאים צעירים, מונעת עומס יתר על מערכת העיכול ומאפשרת למצות את הערכים התזונתיים של כל מאכל. במסגרת הארוחות הקלות גם פרי בשעות אחה"צ הוא ארוחה לכל דבר.

מזון מועשר

דרך נוספת שבה בתי אבות בפתח תקווה, הרצליה, כפר סבא וכו' מסייעים לדיירים להימנע מנזקים עקב תזונה לקויה היא מזון מועשר. אופציה אחת היא שילוב של תוספים חיוניים במזון הרגיל, אופציה שנייה היא הוספת מרכיבים בעלי ערך תזונתי גבוה למאכלים (למשל הוספת טחינה ושוקולד לגבינה לבנה) ויש גם מאכלים שמראש מוגדרים כעשירים בחלבון או במרכיב תזונתי חשוב אחר בגיל מבוגר.

השפעת החברה על התזונה

קשישים רבים שחיים בבית שלהם סובלים מתזונה חסרה. מחקרים עדכניים גילו שבחלק מהמקרים הגורם לכך הוא הבדידות, שמובילה לחוסר תיאבון. בבית אבות, כשכל הארוחות הן משותפות לכל הדיירים, נמנעת תופעה זו, ומאחר שסביב שולחן האוכל מתרחשות גם אינטראקציות חברתיות, מובטחת אכילה מסודרת ובריאה.

הכוונה מקצועית והיעדר טרחה

עוד סיבה לתזונה לוקה בחסר אצל קשישים היא הקושי להכין את האוכל, ועוד קודם לכן להצטייד בכל המצרכים הנדרשים. באופן טבעי גם מכשול זה מוסר אחרי ההצטרפות לבית אבות, ובזכות היעדר הטרחה סביב כל ארוחה הקשישים משדרגים את התזונה שלהם.

בנוסף, בתי אבות איכותיים מעסיקים באופן קבוע תזונאית שמתאימה לכל דייר ודיירת תפריט ייעודי עבורם, בהתאם למצב הבריאותי ולהעדפות הקולינריות, וגם לכך יש חלק בשיפור. באתר "ברטה – ייעוץ והכוונה לבתי אבות" ישנו מידע רלוונטי לגבי בתי אבות שונים באזור המרכז וכן מידע כללי שיסייע לכם להבטיח תנאים אופטימליים לחיים בגיל מבוגר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here