קרדיט - Canva

בישראל חוק הירושה מסדיר את נושא הירושות והצוואות וקובע מי כשר להוריש, לרשת ומי יכול לערער על צוואות וירושות. בגלל שמדובר בנושא דיני ירושה שהוא מהתחומים הרגישים והמורכבים בעולם המשפטים, כדאי לשכור עורך דין מקצועי שילווה אתכם במידה ואתם עוברים סיטואציה בה עליכם לאכוף צוואה, או להגיש בקשה לצו ירושה. לצערנו, המקרים הללו עלולים להסתבך ולהפוך למסורבלים יותר, בפרט כאשר אתם חווים תקופה כאובה של אובדן. חשוב שתהיה לכם התמיכה הנכונה, בין אם מקצועית או אישית.

צוואה, צו ירושה ומה שביניהם

על פי החוק, ישנן שתי דרכים בהן עזבונו של אדם שנפטר יחולק. צוואה, או ירושה. צוואה היא מסמך חוקי המסדיר את רצונותיו ומשאלותיו של האדם שנפטר ועל פי חוק, יש לממש את הצוואה ולאכוף אותה. אך אכיפת הצוואה לא נעשית כך על סמך היותה קיימת. יש להגיש צו קיום צוואה על פי דיני ירושה על ידי עורך דין מקצועי המבין היטב בתחום זה. על אותו משקל, יש לאכוף צו ירושה שהוא צו משפטי שיש להגיש במקרה ואדם לא השאיר אחריו צוואה. במקרה זה, מכוח חוק הירושה, העיזבון יחולק ליורשים החוקיים. במידה ולא הוגשו התנגדויות, ערעורים או בקשות לפסילה, אפשר להתקדם לחלוקת העיזבון. במידה ומוגשות התנגדויות, הדיון יועבר אל בית הדין לענייני משפחה להמשך הכרעה.

מהן הסיטואציות בהן כדאי להסתייע בעורך דין מקצועי?

אם החלטתם לערוך צוואה, רצוי ואף כדאי להעלות את הדברים כצוואה מסודרת שגם תופקד אצל רשם הירושות, ותיערך על ידי עורך דין. חלק מתהליך של דיני ירושה הוא גם הגשה של בקשה לצו קיום צוואה, על מנת לאכוף את הצוואה יש להגיש בקשה ייעודית לכך. רצוי שהבקשה תיעשה על ידי עורך דין מקצועי המתמחה בירושות וצוואות. עוד חלק חשוב הוא הגשת צו ירושה. הגשת צו ירושה תאכוף את החוק ותאפשר ליורשים החוקיים לרשת את העיזבון. אל תתמודדו לבדכם, משרד עורכי הדין אוהד שוהם הוא מהמשרדים המקצועיים והמובילים בישראל בתחום הירושות. צרו קשר כבר כעת, כי חשוב שתהיו בידיים הטובות ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here