קרדיט - Pixabay

מהן הסוגיות המשפטיות שיש לטפל בהן לפני החתונה?

כאשר הזוג המאושר עומד בפני מעמד הנישואין, יש הרבה ארגונים חשובים שנעשים. אולם, דיג'יי, צלם, רשימת המוזמנים ושמלת הכלה הם בין הנושאים החשובים ביותר לזוג המאושר. אבל, אין ספק כי ישנם דברים חשובים לא פחות גם בפן המשפטי שעלינו לחשוב עליהם ולטפל בהם, גם אם הם קשורים לנושאים פחות נעימים, שבדרך כלל רובנו היינו שמחים לא לגעת בהם ולא לערב אותם בזמן השמחה של הזוג. בין הנושאים המשפטים שכדאי לדבר עליהם לפני שמתחתנים הינם ניהול חשבון משק בית משותף וחשבונות הבנק, ביטוח חיים והסדרים נוספים, וכמובן האפשרות לחתימה על הסכם ממון בין בני זוג.

מהן הסוגיות המשפטיות שיש לטפל בהן כשמתגרשים?

לצערנו זוגיות היא לא תמיד נצחית, ולעיתים כאשר בני זוג מחליטים להפריד כוחות ללום נאלצים לדון במספר נושאים חשובים אך כואבים בו זמניץ. כאשר הזוג ניהל בית משותף, הרי שבמרבית המקרים הוא צבר רכוש, כנראה הביא לעולם מספר ילדים וניהל חשבונות בנק. לכל העניינים הללו אשר מביאים לנו אושר רב בחיי המשפחה, יש כמובן פן משפטי, בייחוד כאשר אנו ניצבים בפני מצב של פירוק התא המשפחתי. בין הסוגיות שעל הזוג המתגרש לדון בהן הם חלוקת זמני שהות, תשלומי מזונות וכמובן חלוקת רכוש בגירושין.

במקרה ואנו מתגרשים אך לא חתמנו על הסכם ממון, מה קורה לרכוש המשותף?

הסכם ממון נחתם בדרך כלל כאשר יש צורך לבני הזוג לאזן בין הנכסים שכל אחד מביא עמו לחיי הנישואים המשותפים אך לא רק. במקרים בהם אין הסכם כזה, יחול חוק יחסי ממון והרכוש המשותף יתחלק שווה בשווה, למעט במקרים חריגים מסוימים הקיימים בחוק (שיש להכיר אותם). במהלך הליך גירושין חלוקת רכוש הינו אחד הנושאים ה"בוערים" שאינו קשור לילדים המשותפים. לרכוש שצברנו במשך שנים רבות, בעמל רב בעבודה, יש ערך רב עבור כל בני האדם. זאת כנראה מכיוון שלמרות שמדובר בסוגיה מגוונת שכן רכוש יכול להיות פיזי כמו דירת מגורים או רכב, וכן רוחני כמו זכויות יוצרים. מדובר על רכוש בעל משקל כלכלי גדול כמו עסק או חסכונות בבנק או לחילופין חפצים בעלי ערך כלכלי מועט, אך ערך רגשי גבוה, למשל בעל חיים. המוטו של עורכת הדין הילה ויינטרוב הוא "גירושין לא חייבים להיות עסק מלוכלך, אני יודעת איך עושים את זה נכון". עורך דין גירושין ויינטרוב היא מומחית בתחום דיני משפחה וגירושין וכן מגשרת מוסמכת, ותשמח לסייע לכם במהלך תקופת הגירושין המטלטלת, ולתת מענה לצרכים המשפטיים שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here