credit: canva.com

בחירת מצבה היא הליך מורכב מבחינה רגשית ואישית. בעוד אנו מתמודדים עם אבל עלינו לקבל החלטה בדבר עיצוב מצבת הזיכרון. המטרה היא מצבה מכבדת ומכובדת שמספרת מי היה המנוח ומנציחה את אהבתנו. חברת אבנים מתמחה בעיצוב של מצבות מכל הסוגים, ניתן לבחור בין שלל עיצובים וסוגי אבנים. הבחירה הקלאסית היא מצבה מאבן אחת עם חריטה, כיתוב ותוספת של פסל קטן או ציור. אפשר להזמין מצבות במבחר מידות, דגמים וצבעים, אך רגע לפני שאתם בוחרים חשוב לברר מול בית העלמין אלו מצבות תואמות את הנהלים.

מתי בוחרים את המצבה?

המצבה מוצבת על הקבר מספר שבועות לאחר הקבורה כך שאין מניעה מהתרכזות באבל ובשבעה. את הזמנת המצבה תסדירו בראש שקט לאחר השבעה. אם אתם מעוניינים לבחור מצבה מיוחדת בעבור אדם מיוחד, חייגו אל חברת אבנים ותקבלו הסברים סבלניים ומקצועיים. התייעצות עם איש מקצוע חיונית בנושא כה רגיש ומורכב. כדאי לקבל החלטות רק לאחר שיחה עם בעל מקצוע סבלני ומנוסה.

אלו מצבות אפשר להכניס אל בית העלמין?

הסיבה למראה האחיד של רוב המצבות היא דרישה של בית העלמין. לא תרצו להשקיע כסף במצבה מיוחדת רק בשביל לגלות שבית העלמין אינו מאשר אותה. על המצבה להתאים בראש ובראשונה לדרישות של בית העלמין. עדכנו את בונה המצבות שלכם בבית העלמין הייעודי ובקשו ממנו לעצב בעבורכם מצבה מתאימה.

איך אדע מה לבחור?

הבדלים בין מצבות באים לידי ביטוי בסוג החומר, בצורה ובצבעים. אתם מוזמנים לבחור באבן שיש, אבן גרניט או כל אבן טבעית אחרת. חברת אבנים מציעה מבחר גדול של אבנים לכל סוגי המצבות. בחירה נכונה תהיה אבן שמייצגת את האישיות של המנוח ואת הקשר ביניכם. כדאי להביט בכמה דגמים של מצבות, לבחון את הרגש שמתעורר בכם ולבחור בהתאם. אל תשכחו לוודא שבחרתם באבן עמידה ואיכותית.

סוג האבן משפיע באופן ישיר על המחיר. אפשר לבנות מצבות מאבנים זולות וגם מאבנים יקרות. אם התקציב שלכם מוגבל נסו לבחור כמה אפשרויות ולבקש הצעות מחיר. הצבעים הנפוצים במצבות הם: לבן, אפור, שמנת, שחור. אפשר לשלב במצבה אחת מספר צבעים.

מה לכתוב על מצבה?

לאחר שבחרתם את האבן, הצבע, המידות הצורה נשאר לכם לבחור רק את הנוסח ואת סוג הכתב. בחירה סטנדרטית ומכבדת תהיה פרטי המנוח בתוספת תאריך לידה ופטירה ומשפט ציטוט לזכר המנוח. כדאי להתייעץ עם איש מקצוע בבחירת סוג הכתב וגודלו. חשוב לבצע הדמיה של התוצר הסופי.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here