קרדיט Canva

הדאגה לסביבה כיום לא רק הופכת למגמה חשובה עבור החברה והכדור הארץ, אלא גם הופכת לדרך למשוך השקעות. חברות רבות כבר אימצו תפיסות קיימות הכוללות הפחתת טביעת הרגל הפחמנית שלהן והשגת ניטרליות פחמן. ובעניין זה, חברות בניה התחילו יותר ויותר לשים לב להיבטים הסביבתיים בבחירת מיקום אתרים שבהם מבצעים את בנית בית פרטי או כל בניה אחרת, גם יש משמעות לחומרי בניה. כך גם חברות בנייה ופיתוח, בתורן, החלו יותר ויותר להשתמש בטכנולוגיות "ירוקות" בבניית מבנים.

בניה אקולוגית

כיום חברות בניה מתכוונים לא רק להתייעלות אנרגטית, אלא גם לבחירה אחראית של קרקע, נגישות תחבורתית, שימוש בחומרי בניין ידידותיים לסביבה, מתן סביבה נוחה ובטוחה למי שגר ועובד בבניין ועוד ועוד.

במונחים פשוטים, בנייה ירוקה היא הדרך שבה אנחנו רוצים לחיות בעתיד. הבניינים הירוקים של היום הופכים לסטנדרט של מחר, ומחברתיים הם לוקחים עוד צעד אחד קדימה

בנייה אקולוגית מאפס מרמזת על שילוב של טכנולוגיות מסורתיות ו"ירוקה", שבהן תהליך הקמת המבנים עצמו כרוך במינימום זיהום סביבתי בפסולת וחומרי בנייה.

בין התקנים האקולוגיים העיקריים המשמשים כיום בבנייה "ירוקה" ברחבי העולם הם:

בחירה אחראית של קרקע;

שימוש בחומרי בניין שנעשו עם מינימום פגיעה בסביבה;

שימוש רציונלי במשאבים;

חסכון באנרגיה;

איכות המים;

זמינות תחבורה ציבורית וזמינות שירותים לכלי רכב חשמליים;

תנאים לשימוש באופניים;

אדריכלות נוף;

נוכחות של גופי מים;

צפיפות בנייה;

הגנה מפני השפעות מזיקות;

ארגון אחסון ופינוי פסולת.

כמה עולה בית "ירוק"?

בניגוד לדעה הרווחת בקרב צרכנים ביתיים כי עלות בניה קלה למטר חסכוני באנרגיה גבוהה ב-25-30% מעלותו של בניה רגילה מסורתית, למעשה ההבדל הוא רק 10-15%. עוד יש צורך לציין כי העלויות הנוספות משתלמות במהירות בשל החיסכון הגבוה בתפעול הבניין. צריכת האנרגיה מופחתת ב-25% וצריכת המים ב-30%. גם קיימים הטבות לרוכשי נכסים אקולוגיים. רכישת נדל"ן ירוק יכולה להביא מגוון יתרונות. ביניהם תמריצי מס, עלויות צריכת משאבים מופחתות ואפשרות לחברות להשיג מימון זול יותר, למשל באמצעות אג"ח ירוק. כך שאפשר להגיע למסקנה שעלות בניה של בית "ירוק" הוא משתלם יותר ובריא יותר גם לסביבה וגם לבעלים של הבית.

חברת בניה אוסטק שמיר מבני פלדה ואבן בע"מ מתעסקים בבניה קלה שנים. תקבעו פגישה עם הצוות המקצועי שלנו כדי נסביר על היתרונות של הבניה מסוג זה ןגם נענה לשאלות שלכם.  לצורך זה ניתן להשאיר פרטים באתר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here