חומרי יצירה לילדים
credit: canva

זמן פנאי

הקיץ מגיע ואיתו החופש הגדול והשעמום. במהלך הקיץ, הילדים יוצאים ממסגרת הגן או בית הספר. אין להם תעסוקה במהלך שעות היום ומעבר לכך, הם אינם מקבלים שיערי בית שישאירו אותם עסוקים גם בשעות אחר הצהריים. כעת על ההורים  מוטלת המשימה "לבדר" אותם ולדאוג שלא יישבו כל היום ללא מעש או רק מול הטלוויזיה, שכן הילדים משתעממים בקלות רבה.

הורים רבים שולחים את ילדיהם לקייטנות או למחנות קיץ בהן הם עושים פעילויות מגוונות, לומדים דברים חדשים, פוגשים חברים ויוצרים כל מיני דברים במהלכן. אך החופש הגדול הוא תקופה ארוכה ואותן מחנות קיץ או קייטנות נמשכות מספר קצר של שבועות וההורים נדרשים לפתרונות יצירתיים להמשך. חלק מההורים בוחרים לקחת  את הילדים לטיולים מעניינים כמו טיול לגן החיות או טיולים ברחבי הארץ ולעיתים גם בחול, לפגוש חברים או לבלות עם סבא וסבתא.

דרכים נוספות שהורים רבים מאמצים בכדי למלא את הזמן הריק של ילדיהם הן ללכת ליום כיף בבריכה או בים עם משחקים למים, הליכה לגן השעשועים הקרוב, פעילויות ספורט ומשחקי כדור בחוץ ועוד. כל אותן פעילויות ממלאות אט אט את ימי החופש הגדול, מעשירה את הילדים ומאפשרת להם לעשות דברים מרתקים, מעניינים ומהנים. אך לקראת סוף החוש, מלאי הרעיונות אוזל, כוחם של ההורים וגם הרצון להוסיף עוד ועוד כספים על פעילויות שונות. עבור אותם ימים, או רגעים של חוסר מחשבה או כוח, פעילויות יצירה הם הפתרון האידיאלי.

באותן שעות יצירה, ההורים רוכשים חומרי יצירה לילדים בחנויות שונות המתאימות לכך כגון פלסטלינה, דבק, צבעי גועש וצבעים מסוגים שונים,  דפים צבעוניים או מדבקות מגניבות. עם חומרי היצירה הללו ניתן להכין דברים שונים, לעשות יצירות מגניבות ומיוחדות ולהפעיל את הילדים לזמן ארוך.

חנויות רבות גם מציעות חוברות צביעה מוכנות או ערכות שבהם קיימים כל המרכיבים ליצירה. לשעת היצירה יש יתרונות נוספים –  הם מאפשרים להורים להחליט אם להצטרך אל הילד ובכך להפוך את זמן היצירה לזמן משותף או להשאיר את הילד להעסיק את עצמו בזמן היצירה כך שההורים פנויים לעיסוקים אחרים.

האפשרות הזו מאפשרת להורים רבים שנאלצים להביא את ילדיהם אל עבודתם כיוון שאין להם אפשרות לקחת חופש לעבוד ללא הפרעת הילדים, בזמן שהם מרוכזים בציור, כתיבה או משחק. בנוסף, ההורים יכולים להוציא את חומרי היצירה בכל עת והם אינם תלויים בזמן. שעת היצירה מאפשרת לילדים גם לעבור פעילות חינוכית יותר ו"ולהוציא" אותם מהמסכים.

שיקשוק היא חנות יבואן המספקת מוצרים שונים במחירים אטרקטיביים ללקוחות פרטיים וגם לבעלי עסקים וחנויות. בין המוצרים שהחברה מציעה ניתן למצוא מוצרים למסיבות ואירועים, חומרי יצירה, מתנפחים לבריכה ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here