17
credit - canva

אחד הדברים החשובים ביותר בכל עסק אשר יש סיכוי כי הוא יזהם בפעילות שלו באופן כלשהו את איכות הסביבה הוא תכנון סביבתי נכון, המתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים ומקצועיים בתחום זה. אנשי מקצוע מעין אלה יסייעו לעסק לתכנן את הפעילות שלו בצורה יעילה כך שהוא לא יפגע באופן כלשהו באיכות הסביבה ובאנשים המצויים במקום. אחד הנושאים שיש לטפל בו בצורה מדויקת הוא שפכים תעשייתיים.

שפכים תעשייתיים- מה חשוב לדעת?

תהליכי הייצור והתפעול השוטף בעסקים עשויים ליצור שפכים תעשייתיים. תהליכי הטיפול בשפכים כולל שיטות שונות מגוונות והוא תלוי בעיקר בסוג השפכים המוזרמים וכן באופי התעשייה. תעשיית המזון תדרוש טיפול בשפכים אשר מכילים חומרים אורגניים, שומנים, ריכוז מלחים גבוה ועוד. טיפול בשפכים תעשייתיים מעין אלה יכלול לא פעם שימוש במפרידי שומן, הפחתה במקור ואף מתקנים אקטיביים שמטרתם היא לטפל בשפכים הללו. ישנם תהליכים נוספים הרלוונטיים עבור טיפול בשפכים מסוגים שונים כגון: טיפול ביולוגי אשר מסוגל להפחית גם ריכוזי חנקן ומרכיבים נוספים. תוצרי טיפול ביולוגי יהיו מי קולחין מטוהרים וכן בוצות אשר ידרשו לפינוי לאתר מורשה. תוצרים של מפרידי שומן יכללו שומנים ומוצקים השוקעים במפריד ונשאבים על ידי ביוביות, לאתר מורשה. לא פעם ישנה עדיפות להשקיע במתקן הטיפול ולקבל איכות שפכים טובה לאורך זמן וכך לחסוך בעלויות של טיפול בקנסות, חריגות באופן תדיר ועלויות גבוהות של שאיבות יתר ממפרידי שומן שאינם מספקות באמת את הסחורה.

איזה שירותים נוספים מוצעים במסגרת טיפול בשפכים?

במסגרת טיפול בשפכים ישנם שירותים שונים המוצעים מלבד טיפול בפינוי השפכים בשיטות כאלה ואחרות, התואמות את סוג השפכים, כאשר אחד מהשירותים הללו הוא סקר שפכים וכן תהליכי ליווי של כל עסק מול תאגידי המים וכן מול גופים רגולטוריים לצורך ביטוח או הפחתת קנסות בגין אותם שפכים וכן סיוע לעסק בהתייעלות בכל הנוגע בהפחתת מזהמים ובשפכים. חשוב לדעת כי השפכים התעשייתיים נבדלים מהשפכים הסניטריים כגון: מקלחות, מטבחונים ושירותים בכך שהם עלולים להכיל מרכיבים מזהמים בריכוזים גבוהים בהרבה מהשפכים הסניטריים. המפעלים נדרשים לעמידות בתקנות בכל הנוגע לריכוז המזהמים אשר נפלטים למערכת הביוב העירונית ולשם כך יש צורך לא פעם בטיפול מקדים בשפכים וזאת בכדי להתאים אותם לריכוז אשר מותר בחוק.

אם אתם זקוקים לשירות בתחום ליווי וסיוע בכל הנוגע לטיפול בשפכים תעשייתיים, חשוב שתבחרו את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום זה, אשר ידעו כיצד לעשות את העבודה בצורה נכונה בהתאם לסוג השפכים העומד על הפרק וסוג העבודה הנדרשת לצורך סילוקם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here