טיפול בחוסר ביטחון עצמי
credit: pixabay

המוח שלנו פועל כך שלכל אחד ואחת מאיתנו יש דפוסי התנהגות מובנים בסיטואציות כאלה ואחרות. עם זאת, לא תמיד דפוסי ההתנהגות שלנו נותנים לנו תחושה טובה, ולעיתים הם אף עלולים לפגוע בנו וליצור אצלנו תחושות קשות ומחשבות טורדניות. אף על פי כן שאותם דפוסים מחשבתיים הם טבעיים, אין מדובר בגזרת גורל- באמצעות טיפול מתאים. בראשית טיפול קוגניטיבי התנהגותי למבוגרים אנו לומדים מה הם הדפוסים ההתנהגותיים והמחשבתיים אשר פוגעים בנו, וכיצד לזהות אותם כאשר הם מתהווים ולא רק בדיעבד. לאחר מכן, אנו לומדים כיצד באופן מלאכותי להחליף את הדפוסים הישנים שפגעו בנו, בבחירות מודעות חדשות אשר מיטיבות עימנו.

לטפל בחרדות מן השורש

חרדות הן מנת חלקם של ילדים ומבוגרים רבים, אשר מתקשים בהתמודדות עם מצבים או סיטואציות אשר מעוררות אותן. החרדות אשר לרוב מהווה כפחד בלתי נשלט שאיננו רציונלי, מקשות על חייהם של הסובלים מהן ולעיתים אף יוצרות דפוסי התנהגות לא בריאים אצל הסובלים מהן כמו התנהגויות אובססיביות על מנת להימנע ממקור החרדה, הימנעות מיציאה מהבית, קשיים במקום העבודה ועוד. על מנת להתמודד עם אותן חרדות מן השורש, ישנם מגוון טיפולים באפקטיביות משתנה, חלקם פסיכולוגיים, חלקם תרופתיים וחלקם התנהגותיים-קוגניטיביים. אחד הטיפולים אשר הוכחו היעילים ביותר הוא טיפול בחרדות CBT, טיפול התנהגותי-קוגניטיבי אשר מזהה את שורש החרדה ומעניק כלים כיצד להתמודד עימה בצורה נכונה.

להתחיל לאהוב את עצמנו

ביטחון עצמי הוא למעשה ייצוג של התחושה כי אדם הוא יכול, מסוגל וראוי. על אף שחלק ניכר מהאוכלוסייה מתמודד עם חוסר ביטחון עצמי והערכה עצמית נמוכה במידה זו או אחרת אשר מקשים עליו בהתמודדויות היומיומיות, אין מדובר בגזרת גורל אלא בתהליך ארוך למציאת ההערכה והאהבה העצמית. אין מדובר בתהליך מהיר או פשוט, ולכן הכוונה בצורת טיפול בחוסר ביטחון עצמי תוכל לסייע באופן משמעותי לרבים בשיפור ההערכה העצמית שלהם. ישנן מגוון טכניקות טיפוליות על מנת לשפר את הערכתו ובטחונו העצמי של אדם, אך הטכניקה הידועה והאפקטיבית מכולן היא בעזרת טיפול בטכניקת EFT. טכניקה זו למעשה מפרקת לגורמים את המצב בצורה עדינה ורגישה, על מנת לגלות מה הם הגורמים לביטחון העצמי הנמוך, וכיצד להתמודד עימם ולפתור אותם. רינת ונטורה היא מטפלת מוכרת עם מוניטין מצוין בכל הנוגע לטיפול בביטחון עצמי, טיפולי CBT, טיפול בחרדות ובדיכאון, טיפול בכעסים ועוד. מעוניינים להתחיל את התהליך שישנה את חייכם? חייגו למספר 050-205-5590.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here