קרדיט: Yarokenergy.co.il

בשלב מסוים בחיים, כולם מגלים שהשמש היא מקור כל החיים. גם אילון מאסק, מנכ"ל "טסלה" ציין באחת הפעמים כי אלמלא השמש, כדור הארץ היה כוכב אפל, שומם וקר, מכיוון שהמערכת האקולוגית כולה מתבססת על האנרגיה שהשמש מספקת לכדור הארץ. באותה נשימה ציין מאסק  כי בעתיד רוב הציוויליזציה תונע באמצעות אנרגיה שמקורה מהשמש. לכן, אין דבר טוב יותר מאשר לקדם את פני העתיד באמצעות השקעה ביתרונות שמספקים פאנלים סולאריים. חברת "ירוק אנרגיה מהטבע" הינה מן החברות החלוצות בישראל אשר משקיעות במערכות סולאריות ומספקת שרותי תכנון, התקנה ושירות למערכות סולאריות.

כמות החשמל שמספקים הפאנלים הסולאריים

הפאנלים הסולאריים כידוע, אוגרים אנרגיה מן השמש. את האנרגיה הזו ניתן לאגור ולהמיר לחשמל עבור שימושים שונים. אנשים רבים בעולם כבר שכחו מה זה לשלם חשבון חשמל, זאת מכיוון שהחשמל שמייצרים הפאנלים הסולאריים שברשותם, מספיק עבור כלל השימושים הביתיים. על מנת לקזז את חשבון החשמל במלואו, צריך שיהיו על גג הבית כעשרים פאנלים סולאריים. כך לדוגמה, מקרר ממוצע הכולל מקפיא צורך כ- 110 קילו ואט לשעה. על מנת לייצר כמות חשמל אשר תשמש עבור צריכת המקרר, יש צורך בכארבעה פאנלים סולאריים. ניתן לצאת מנקודת הנחה כי בית בו נהוג לצרוך הרבה חשמל, יזדקק לממוצע של כשלושים פנלים סולאריים אשר יאכילו את מכשירי החשמל ופונקציות החשמל השונות.

אז כמה פאנלים סולאריים כדאי להתקין?

על מנת לאמוד באופן נכון את כמות הפאנלים הסולאריים אשר יכולים לכסות את חשבון החשמל הביתי וגם לייצר הכנסה פאסיבית, יש לקחת מספר מדדים בחשבון: ראשית, יש להתחשב בכמות החשמל אשר נצרכת באותו מבנה. שנית, יש לבדוק מהו המקום האידיאלי באותו מבנה להתקנה של פאנלים סולאריים. רצוי מאוד כי הפאנלים ימוקמו בצד המבנה אשר מקבל שמש ברוב שעות היממה, כגון הצד הדרומי. הדרך הטובה ביותר לאמוד את כמות הפאנלים הסולאריים הרצויים להתקנה, באופן שיהפוך את ההשקעה לכדאית, היא לפנות לחברתנו, "ירוק אנרגיה מהטבע" ולקבל ייעוץ ראשוני לקראת השקעה בטוחה. החיסכון שלכם באנרגיה מתחיל בשיחת טלפון אחת.

איך פנלים סולאריים עובדים?

כידוע, פנל סולארי הוא פנל המותקן על הגג, קולט את אור השמש והופך את האנרגיה הנקלטת לחשמל. עם זאת, רבים מהאנשים לא יודעים מהי הטכנולוגיה המפעילה את הפנל הסולארי. לצורך קבלת מידע מקיף יותר אודות הפנל הסולארי, מוטב תמיד להיעזר בידע של מומחים. המומחים של חברת "ירוק אנרגיה מהטבע" העוסקת בתכנון, התקנה ותחזוקה של מערכות סולאריות, נכונים לספק מידע עבור כל שאלה בנושא המערכות הסולאריות ואודות הפנלים הסולאריים בפרט. עבורנו, מתן מידע ללקוחותינו הינו חיוני ביותר, מכיוון שלקוח בעל ידע הוא לקוח אשר מבין טוב יותר את העבודה המקצועית שאנו מבצעים.

אופן הפעולה של פנל סולארי

פנל סולארי מורכב משתי שכבות תאים דקים של סיליקון גבישי, מרכיב הקיים כיום ברוב המכשירים האלקטרוניים. בכל פנל סטנדרטי מצויים בין 60 ל-72 תאי סיליקון. בכל אחד מן התאים הללו מתרחש אפקט פוטו וולטאי. האפקט הפוטו וולטאי הינו תהליך שבו חלקיקי אור הנקראים פוטונים פוגעים בשכבת הסיליקון וכך מניעים אלקטרונים בתוך התא. כך נגרם מעבר של מטענים שליליים וחיוביים הקיימים בחומר התא ועוברים למצב דינאמי. באופן זה נוצר הזרם החשמלי. במילים אחרות, הזרם האלקטרוני נוצר מן המגע בין הפוטון לתא הפוטו וולטאי. מכאן, שאור השמש הנקלט בפנל הסולארי מניע את האפקט הפוטו וולטאי וכך גם את ייצור החשמל. תהליך זה הינו מדהים בפשטותו. גם אחזקת המערכת הסולארית הינה עניין פשוט בסופו של דבר. תחזוקת הפנלים הסולריים למשל, היא גם פשוטה וחסכונית.

תחזוקת פנלים סולאריים

על מנת לתחזק את המערכת הסולארית כדי שתעבוד באופן יעיל ונעדר תקלות, חשוב בעיקר לדאוג כי הפנלים הסולאריים יהיו חשופים לאור השמש באופן מיטבי. לצורך כך, יש צורך כי כל פנל סולארי יהיה נקי מאבק, אבקנים, עלים, או פיח. עם זאת, חשוב לא לנקות את הפנלים הסולאריים באופן עצמאי, על מנת לא לגרום להם נזק. לצורך כך, רצוי לקרוא לחברה העוסקת בתחזוקה של מערכות סולאריות. צרו עמנו קשר עוד היום ונשמח להעניק לכם שרות ומידע גם בנושא תחזוקת המערכת הסולארית שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here